نیوز سیتی!
07 مهر 1402 - 16:10

بدهی عمومی فرانسه رکورد شکست

سطح بدهی‌های عمومی در فرانسه همچنان سیر صعودی داشته و رکود تازه‌ای را رقم زده است.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه فرانسوی فیگارو امروز جمعه گزارش داد که بدهی عمومی فرانسه در سه ماهه دوم سال جاری به 3050 میلیارد یورو نزدیک شد و کماکان احتمال افزایش آن هم وجود دارد. 

این روزنامه گفت که فرانسه یکی از بدترین کشورهای منطقه یورو از نظر عملکرد اقتصادی است.

فیگارو گزارش داد که بدهی عمومی فرانسه در سه ماه دوم سال جاری به 3050 میلیارد یورو نزدیک شده است که نشان می‌دهد، علیرغم هشدارها، منحنی سطح بدهی های عمومی در فرانسه همچنان سیر صعودی دارد.

این روزنامه به نقل از موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی، اعلام کرده است که بدهی فرانسه پس از عبور از آستانه نمادین 3000 میلیارد یورو در سه ماهه اول، دوباره افزایش یافت به نحوی که با افزایش ۸۹ میلیارد یورویی در پایان سه ماهه اول امسال به ۱۱۸.۲ درصد از تولید ناخالص داخلی رسید.

این روزنامه گزارش داد که بر اساس یادداشتی که امروز جمعه از سوی آمارگیران کشوری منتشر شد، بدهی عمومی از مرز 3040 میلیارد یورو گذشت و حتی به 3046.9 میلیارد یورو رسید و به طور جزئی این بدهی 34.5 میلیارد یورو افزایش یافت.

فرانسه مدت هاست با بحران بدهی عمومی دست و پنجه نرم می کند و ناآرامی‌ها و آشوب‌های داخلی در فرانسه هم به این وضعیت دامن زده است.

بر اساس پیمان اتحادیه اروپا موسوم به پیمان ماستریخت، بدهی دولت‌های اروپایی باید به ۶۰ درصد تولید ناخالص داخلی محدود شود، اما در حال حاضر به رکوردی تاریخی در فرانسه مبدل شده است.

بنابر پیش بینی موسسه سرمایه گذاری مالی گلدمن ساکس آمریکا، سطح بدهی عمومی فرانسه حداقل تا سال ۲۰۲۴ میلادی در همین سطح بالا باقی مانده یا بالاتر می‌رود.
پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1519460

مهمترین اخبار ایران و جهان: