نیوز سیتی!
19 شهریور 1402 - 16:27

صادرات کالاهای تولیدی استان قزوین به ۵۲ کشور

قزوین- معاون سازمان صمت استان قزوین گفت: از ابتدای امسال تا به امروز ۵۲ کشور مقصد کالاهای صادراتی استان قزوین بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید برزگر ظهر یکشنبه در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان قزوین که در سالن شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: از ابتدای سال تا به امروز ۳۵۷ هزار تن کالا به ارزش ۲۲۲ میلیون دلار از استان قزوین به کشورهای خارجی صادر شده است.

وی با بیان اینکه این میزان صادرات به نسبت سال گذشته ۲۲ درصد کاهش داشته است، افزود: در ۵ ماهه نخست سال استان قزوین یک درصد ارزش صادرات غیر نفتی کشور را از آن خود کرده است.

معاون سازمان صمت استان قزوین با بیان اینکه وزن صادرات استان قزوین نیز از ابتدای سال تا به امروز ۱۲ درصد کاهش داشته است، عنوان کرد: در ۵ ماهه نخست امسال استان قزوین از نظر وزنی هم ۰.۶ درصد صادرات کل کشور را از آن خود کرده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا به امروز ۵۲ کشور مقصد کالاهای صادراتی استان قزوین بوده است، تصریح کرد: عراق، امارات متحده عربی و پاکستان سه مقصد اصلی صادرات استان قزوین محسوب می‌شود.

برزگر تاکید کرد: عراق اصلی ترین شریک صادراتی استان قزوین است اما میزان صادرات به این کشور در ۵ ماهه نخست امسال از نظر وزنی و ارزشی کاهش محسوب داشته است.

وی در پایان یادآور شد: محصولات فولادی از جمله میله‌های آهنی و مشتقات نورد فولاد بیشترین وزن و ارزش صادرات استان قزوین را شامل می‌شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1493160

مهمترین اخبار ایران و جهان: