نیوز سیتی!
28 تیر 1402 - 22:46

نیچروان بارزانی: حمایت ائتلاف بین‌المللی از عراق باید ادامه پیدا کند

رئیس منطقه کردستان عراق با بیان اینکه داعش همچنان یک تهدید برای عراق محسوب می‌شود، گفت که حمایت‌های ائتلاف بین‌المللی از عراق و منطقه کردستان عراق باید ادامه پیدا کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق و «سباستین لکورنو» وزیر دفاع فرانسه، عصر امروز (چهارشنبه)، در اربیل با یکدیگر دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

وزیر دفاع فرانسه، سه‌شنبه (دیروز)، وارد عراق شد و در بغداد با «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق و «ثابت العباسی» وزیر دفاع این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

او پس از این دیدار با نظامیان فرانسوی مستقر در عراق نیز دیدار کرد. سباستین لکورنو پیش از سفر به عراق با مقامات ارشد عربستان سعودی و قطر دیدار کرده بود.

طبق گزارش وبگاه «کوردستان۲۴»، بارزانی و لکورنو پس از دیدار در یک کنفرانس مطبوعاتی حاضر شدند و رئیس منطقه کردستان در این نشست مطبوعاتی گفت: «سفر وزیر دفاع فرانسه پیام مهمی برای تداوم و اهمیت دوستی فرانسه با عراق و منطقه کردستان است.»

نیچروان بارزانی در ادامه اضافه کرد: «ما با هم نشست خوبی داشتیم و مبارزه با داعش و مقابله با تروریسم و افراط‌گرایی را مورد بحث و بررسی قرار دادیم. همچنین توافق کردیم که داعش همچنان تهدیدی حقیقی برای امنیت و ثبات عراق و منطقه  به شمار می‌آید.»

براساس این گزارش، بارزانی در ادامه بر «لزوم تداوم حمایت‌های ائتلاف بین‌المللی و فرانسه از عراق و منطقه کردستان» تاکید کرد.

حمایت رئیس منطقه کردستان عراق از فعالیت‌های ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضدداعش در حالی است که بسیاری از احزاب عراقی بر خروج نیروهای بیگانه از خاک این کشور تاکید دارند.

 پارلمان عراق در دی ماه سال ۹۸ در پی اقدام تروریستی آمریکا در ترور سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس نائب‌ رئیس شهید سازمان الحشد الشعبی عراق، طرح اخراج نیروهای بیگانه از خاک این کشور را تصویب کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1374116

مهمترین اخبار ایران و جهان: