نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 00:52

لزوم تجمیع دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در کشور

خرم‌آباد - دبیر شورای عالی انقلاب‌فرهنگی لرستان بر لزوم تجمیع دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در کشور تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه در گردهمایی ائمه جمعه و رؤسای دانشگاه‌های لرستان، اظهار داشت: مطالبه مقام معظم رهبری از شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی، تشکیل یک قرارگاه فرهنگی عملیاتی در جنگ نرم است که باید در استان‌ها و شهرستان‌ها این قرارگاه فرهنگی متمرکز شود.

وی افزود: شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی با راه‌اندازی ستاد رصد به مقوله نظارت و اثرگذاری فرهنگی کشور ورود پیدا کرده است.

دبیر شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی کشور، به تدوین لایحه عفاف و حجاب با همکاری قوه قضائی و دولت و تصویب آن با قید یک فوریت در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: با مدیرانی که در امر عفاف و حجاب کوتاهی کرده‌اند موضوع تخلف و ترک فعل برای آنها لحاظ می‌شود.

حجت‌الاسلام خسروپناه همچنین با تأکید بر اینکه سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در وزارت علوم و بهداشت باید بر محور سند جامع علمی کشور و سند اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها باشد از بازنگری در سند جامع علمی کشور خبر داد و گفت: باید نقشه جامع علمی کشور یک نقشه روزآمد و جامعی باشد و از نخبگان و استادان دانشگاه‌های سراسر کشور استفاده شود.

وی، پراکندگی مراکز آموزش عالی با حدود دو هزار و ۵۰۰ مرکز آموزشی را مانعی بزرگ برای ارتقای کیفیت آموزشی در کشور به‌ویژه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانست و افزود: مسئولان به‌ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تجمیع دانشگاه تلاش کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1396316

مهمترین اخبار ایران و جهان: