نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 15:35

طرح توسعه و بازتوانی نیروگاه حرارتی تبریز با 18 هزار میلیارد تومان

مدیر صندوق بازنشستگی آذربایجان شرقی از طرح توسعه و بازتوانی نیروگاه حرارتی تبریز با سرمایه‌گذاری 18 هزار میلیاردتومان توسط صندوق بازنشستگی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، طاهره احمدزاده ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی تفاهم نامه طرح توسعه و بازتوانی نیروگاه حرارتی تبریز بین مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و استاندار آذربایجان شرقی  در حضور رئیس جمهور امضا شد.

وی افزود: برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای و زیر ساخت به منظور افزایش دوبرابری تولید برق نیروگاه تبریز سرمایه گذاری بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

احمدزاده همچنین گفت: با سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی طرح کشت و صنعت سراب به منظور پرورش ۵ هزار دام انجام می‌شود.

مدیر صندوق بازنشستگی آذربایجان شرقی فلسفه وجودی صندوق‌های بازنشستگی در سطح کشور را عمل به وظیفه اصلی شامل تامین معیشت، همسان سازی حقوق، مشکلات رفاهی و بهداشت و درمان بازنشستگان برشمرد و افزود: در حال حاضر در کشور یک میلیون و ۶۴۰ هزار نفر تحت پوشش صندوق بازنشستگی قرار دارند که این رقم در استان آذربایجان شرقی ۸۳ هزار و ۵۰۰ نفر است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر میانگین حقوق افراد تحت پوشش این صندوق ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است، افزود: میانگین سن بازنشستگی در صندوق بازنشستگی در آذربایجان شرقی ۶۳ سال است.

مدیر صندوق بازنشستگی آذربایجان شرقی و میزان ناترازی در این صندوق را ۶ دهم اعلام کرد و  تصریح کرد: با افزایش جمعیت سالمندی و افزایش تصاعدی ورودی جمعیت تحت پوشش به صندوق‌های بازنشستگی، امروزه این صندوق‌ها به یکی از چالش‌های مهم کشورمان تبدیل شده‌اند.

احمدزاده همچنین اظهار کرد:  مبلغ وام ضروری بازنشستگان با هماهنگی انجام شده با افزایش ۱۰۰درصدی از ۱۵میلیون تومان به ۳۰میلیون تومان رسیده است و برای ثبت نام این تسهیلات بازنشستگان و تحت پوشش صندوق صرفا باید به صورت اینترنتی در آدرس این صندوق https://www.cspf.ir/درخواست خود را ثبت کنند.

پایان پیام/

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1475517

مهمترین اخبار ایران و جهان: