نیوز سیتی!
05 بهمن 1402 - 13:07

نشست جمعی از نخبگان علمی با وزیر بهداشت برگزار شد

نشست صمیمی جمعی از نخبگان حوزه علوم پزشکی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از معاونان و مدیران ارشد وزارت بهداشت برگزار شد.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، در این نشست که در سالن اجتماعات شهید سردار حاج قاسم سلیمانی وزارت بهداشت و با حضور حدود ۱۰۰ تن از نخبگان علوم پزشکی برگزار شد، ۲۰ نفر از آنها به بیان پرسش ها، نظرها، پیشنهادها و راهکارهای خود برای ارتقای نظام سلامت پرداختند. 
 
در این نشست پورحسینی، مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل حوزه وزارتی،  باقری فرد، معاون آموزشی،  شیراوژن، معاون فرهنگی و دانشجویی،  پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو به سوال های نخبگان در حوزه های مرتبط پاسخ دادند. 
 
مهمترین نظرها و پیشنهادهای نخبگان در این نشست شامل لزوم تسریع در تصویب طرح های تحقیقاتی موسسه نیماد، متناسب نبودن اعتبارات پژوهشی، ضرورت استفاده از نخبگان در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی، لزوم حمایت از تحقیقات پیشگیرانه، تقویت ارائه تسهیلات به نخبگان، ضرورت بازنگری در خصوص افزایش ظرفیت پزشکی باتوجه به کافی نبودن زیرساخت های آموزشی و درمانی در کشور، تقویت خدمات دوراپزشکی، ارتقای سواد سلامت، ترویج سبک زندگی سالم و همچنین تقویت مشارکت دانشجویان و دانشگاه ها با صنعت بود. 
 
این نشست به همت بنیاد ملی نخبگان و معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و با حضور سه ساعته وزیر، معاونان و مدیران ارشد وزارت بهداشت برگزار شد.

پایان پیام/
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1649217

مهمترین اخبار ایران و جهان: