نیوز سیتی!
27 دی 1402 - 19:15

جریمه سنگین در انتظار کارفرمایانی که از اتباع غیرمجاز استفاده کنند

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: در صورت مشاهده بکارگیری اتباع غیرمجاز، به ازای کارکرد هر روز آنها، جریمه نقدی سنگینی برای کارفرمایان صادر می‌شود به نحوی که هزینه نگهداری اتباع غیرمجاز، دیگر مقرون به صرفه نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، میثم مداحی، مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان عصر امروز در نشست شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: استان اصفهان پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت و ۲۸ شهرستان را در خود جا داده است که تأمین اجتماعی با یک میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده اصلی و در مجموع با سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر اعضای خانواده آن‌ها، حدود ۷۰ درصد جمعیت استان را تحت پوشش قرار داده است.

وی با اشاره به ارائه ۳۴۹ خدمت به بیمه‌شدگان افزود: ۷۰ شعبه تشخیص و حل اختلاف از مراجع کارگر و کارفرما به‌شمار می‌آید، همچنین از جمعیت پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفری استان، چهار میلیون نفر جمعیت فعال هستند و یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت در حال کار هستند.

مداحی با اشاره به خدمات ارائه شده در سال گذشته گفت: در حوزه اشتغال، تأمین مالی در حوزه‌های متخلف، مشاغل خانگی و عشایری برای نخستین بار تسهیلات با نرخ پایین به دستگاه‌های اجرایی واگذار شد که اعتبار این تبصره در استان اصفهان ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بود و در فاصله زمانی سه تا چهار ماهه هزار و ۱۰۰ میلیون تومان طرح در قالب این تبصره پالایش و به بانک فرستاده شد.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان یادآور شد: بر اساس آمار سامانه، ۶ هزار و ۵۰۰ هزار نفر در حوزه مشاغل خانگی در سال گذشته شغل اضافه شد که روی اشتغال و نرخ بیکاری تأثیرگذار است و میزان مشارکت اقتصادی را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی تعداد کاریابی‌های استان اصفهان افزود: تسهیل گرفتن مجوزها  باعث شد که در سامانه جست‌وجوی شغل به رتبه دوم کشور دست پیدا کنیم زیرا بیش از ۲۰ هزار فرصت شغلی در سامانه جست‌وجوی شغل ثبت شده که کارجویان  متناسب با رشته تخصصی خود حق انتخاب خواهند داشت.

مداحی با اشاره به مشکلات گشت‌های شناسایی اتباع خارجی افزود: توجه به تشکیل قرارگاه طرح در استان‌ها و تفاهم‌نامه امضا شده بین وزارت کشور و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ارکان این گشت‌ها مشخص شده اما هنوز اعتباری به ما اختصاص داده نشده است و همه مراجع انتظار دارند برنامه‌ریزی و تأمین خودرو برای گشت‌های بیست‌وچهار ساعته را به عهده بگیریم، در حالی که اعتباری برای این بخش وجود ندارد.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان بیان داشت: در صورت مشاهده بکارگیری اتباع غیرمجاز، به ازای کارکرد هر روز آنها، جریمه نقدی سنگینی برای کارفرمایان صادر می‌شود به نحوی که هزینه نگهداری اتباع غیرمجاز، دیگر مقرون به صرفه نخواهد بود.

وی تصریح کرد: اتباع مجاز دارای کارت کار نیز باید کارفرمای مشخص داشته باشند و یا خود جزو سرمایه‌گذاران باشند تا بتوانند وارد بازار کار شوند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ع

منبع: فارس
شناسه خبر: 1641361

مهمترین اخبار ایران و جهان: