نیوز سیتی!
17 آذر 1402 - 15:08

دانشجویان رسالت مهمی بر دوش دارند

امام جمعه ساوه گفت: امروز دانشجویان به‌عنوان مؤذنان جامعه، وظیفه سنگینی را در راستای شکل‌گیری مراحل بعدی انقلاب اسلامی که همان تشکیل دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی است، بردوش دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه های امروز نماز جمعه ساوه 16 آذر روز دانشجو را نماد تولی و تبری دانست و گفت: در این روز دانشجویان در سال 1332 دو ویژگی مهم جنبش دانشجویی یعنی حق طلبی و استکبار ستیزی را شاخصه حرکت اصیل خود نشان دادند و با راهپیمایی اعتراض خود را نسبت به سفر معاون رئیس جمهور آمریکا نشان دادند و لذا روز 16 آذر به عنوان روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان این سرزمین در برابر استعمار و غرب و استبداد و خودکامگی در دفتر تاریخ این سرزمین به یادگار ثبت گردید.

وی افزود: این جنبش در ایران اسلامی در طول این سالیان همواره با استکبار ستیزی و عدالت طلبی معرفی شده و امروزه نیز هر حرکتی بیرون از این چارچوب باشد خارج از جنبش دانشجویی و یک مسئله بدلی و انحرافی است. 

خطیب جمعه ساوه با تاکید بر اینکه جنبش دانشجویی در تولد مبارک خود هم دست رد بر سینه روشنفکری بیمار زد و هم دست رد بر حرکت های ابتذالی زده است عنوان کرد: امروز دانشجویان به‌عنوان مؤذنان جامعه، وظیفه سنگینی را در راستای شکل‌گیری مراحل بعدی انقلاب اسلامی که همان تشکیل دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی است، بردوش دارند.

وی تصریح کرد: ارتباط هرچه بیشتر دانشجویان با متن جامعه، پیگیری مطالبات مردم، سازماندهی نیروی انسانی مجرب، علم‌آموزی و انجام پژوهش‌های کاربردی، رساندن صدای جامعه به گوش مسوولان، آرمان‌خواهی و مطالبه‌گری مستمر در عرصه‌های مختلف، از جمله موضوعاتی است که دانشجویان باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام رحیمی در ادامه به سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به دستور امام امت اشاره کرد و گفت: به فرموده رهبر انقلاب فرهنگ مثل هواست و وقتی انسان این هوا را استنشاق کرد می تواند به واسطه آن نیروی قدرت بگیرد و کاری را انجام دهد اما اگر دریک جایی هوای مسمومی به انسان تزریق شود این انسان دیگر تاب و تحمل هیچ کاری را ندارد. 

وی اضافه کرد: از میان تمام رهبران دینی و سیاسی جهان کسی به اندازه رهبر معظم انقلاب دغدغه مسائل فرهنگی ندارد و اینک چند سالی است که غرب و شرق نیز به این مهم رسیده اند که تنها ابزار مقابله با قدرت تهاجمی ایران، سلاح فرهنگی است و تمام قد به جنگ فرهنگی آمده اند. 

حجت الاسلام رحیمی گفت: امروز ما نگران سبک زندگی غیر اسلامی در جامعه و ترویج شبکه های ماهواره ای و شبکه های ضد دینی و فضای مسموم مجازی و مواد مخدر بعنوان یک تهدید مهم در مورد تحکیم خانواده ها هستیم.

به گفته خطیب جمعه ساوه دغدغه نداشتن بعضی از مسوولین در مورد مسائل فرهنگی انصافا" نگران کننده است و می‌تواند خطرآفرین باشد.

امام جمعه ساوه با بیان اینکه دشمن با انواع لطایف الحیل به جنگ انقلاب آمده و بدنبال استحاله فرهنگی است عنوان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی ما نتوانسته در مقابل دشمنان خود را مسلح کند و لذا رهبری عزیز دغدغه شدید مسائل فرهنگی به ویژه در حال حاضر فضای مجازی را دارد. 

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب بارها در خصوص فرهنگ نکات مهمی را فرموده که یک بار بیان فرمودند اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم، حتماً رئیس فضاى مجازى کشور مى‌شدم که این اهمیت فضاى مجازى براى مقام معظم رهبرى نشان مى‌دهد و دشمن نیز براى هر یک نفر از 85 میلیون نفر جمعیت ایران، پرونده درست کرده است.

حجت الاسلام رحیمی در پایان خطبه های امروز از حضور مردم در آیین تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس قدردانی کرد و خواستار حضور پر رنگ مردم در مراسمات گرامیداشت این شهدا طی روز جاری در ساوه شد.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1597917

مهمترین اخبار ایران و جهان: