نیوز سیتی!
03 خرداد 1402 - 15:50

«آزادسازی خرمشهر» موازنه جنگ را به نفع ایران اسلامی تغییر داد

فرمانده جبهه مقاومت گفت: پس از عملیات بیت المقدس و نمایش قدرت نظامی ایران، سبب شد در رسانه‌ها به تغییر موازنه جنگ به نفع کشور ما اعتراف شود البته این در حالی بود که تا آن روز ایران را قبول نداشتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، سردار احمدرضا باهک در مراسم بزرگداشت آزادسازی خرمشهر که ظهر امروز در سالن آمفی تئاتر شهید آوینی فرهنگسرای باران شهر آبیک برگزار شد، یکی از انگیزه های آغازگران جنگ تحمیلی را از میان برداشتن نظام نوپای اسلامی دانست و اظهار کرد: دشمنان انقلاب اسلامی منافع جهان اعم از نفت، خزاین و معادن و... را در ایران از دست داده بودند و نمی توانستند طاقت بیاورند، از سویی نمی خواستند اجازه دهند که انقلاب نوپا به راه خود ادامه دهد و به نتیجه برسد. 

وی افزود: دشمنان قصد داشتند با توجه به وجود ۶۵ درصد شیعه در عراق و ۹۵ درصد شیعه در ایران، این دو کشور را در مقابل هم قرار دهند و دو طرف را قتل عام کنند، صدام هم که تازه رئیس جمهور شده بود و ذخایر مناسبی هم داشت با همراهی و پشتیبانی کشورهای عربی و بلوک شرق و غرب جنگ را آغاز کرد.

این یادگار دفاع مقدس اختلاف مرزی، قبیله ای، مذهبی، دینی و انقلاب راه از علل تحمیل جنگ علیه ایران ذکر و تصریح کرد: اولین شعار امام راحل این بود که اگر همه مسلمان ها جمع شوند و یک ظرف آب بریزند اسرائیل را آب می برد و این غده سرطانی باید از بین برود، همچنین گفته فرموده بودند که انقلاب را صادر می‌کنیم. بر این اساس احساس نگرانی دشمن از تکثیر انقلاب را می توان یکی دیگر از دلایل جنگ علیه ایران بیان کرد. 

سردار باهک افزود: در عملیات بیت المقدس، شهر خرمشهر پس از ماه ها اسارت، با رشادت های رزمندگان اسلام به آغوش کشورمان برگشت و ۱۹ هزار نفر به اسارت گرفته شدند که با توجه به وجود حدود ۳۰ هزار جفت پوتین که عراقی ها به آب زده بودند و از آنها بر جای مانده بود باید گفت در خرمشهر حدود ۵۰ هزار نفر از عراقی ها حضور داشتند.

وی ادامه داد: پس از عملیات بیت المقدس و نمایش قدرت نظامی ایران، سبب شد در رسانه‌ها به تغییر موازنه جنگ به نفع کشور ما اعتراف شود البته این در حالی بود که تا آن روز ایران را قبول نداشتند. 

این رزمنده دفاع مقدس بیان کرد: جنگ ایران و عراق بعد از فتح خرمشهر دو مقطع زمانی خاص داشت. نخست این بود که همه در تلاش بودند دشمن را از خاک ایران بیرون کند و دوم اینکه پس از آزادی، دشمن درصدد دست درازی بوده و است که جوانان باید مراقب باشند برخی جنگ را تحریف نکنند و به انحراف نبرند و جای جلاد را با شهید عوض نکنند.

وی ادامه داد: در جلسه شورای عالی دفاع در محضر امام راحل دو دیدگاه مطرح بود، یکی اینکه از عراق امتیاز بگیریم و دوم اینکه در جایی مستقر شویم که از نظر استراتژیک پاسخگوی عملیات دشمن باشیم. امام(ره) قبول کرد و استراتژی سیاسی آغاز و عملیات نظامی برای تحقق صلح انجام شد.

این رزمنده دفاع مقدس بیان کرد: در کشور ما سه جنگ رخ داده که شامل جنگ جهانی اول، دوم و سوم یعنی جنگ تحمیلی می شود. در جنگ جهانی اول، حدود ۹ میلیون نفر تلفات داشتیم که به دلیل قحطی گرسنگی و بدبختی بوده است اما ما طرف جنگ نبوده ایم بلکه حاکمان آن زمان ذلیل ترین انسانها بودند، در جنگ جهانی دوم ۳ میلیون نفر بر اثر قحطی و گرسنگی جان خود را از دست دادند و پس از آن محمدرضا شاه خائن بحرین را دو دستی تقدیم کرد. 

سردار باهک تعداد شهدای جنگ تحمیلی به همراه شهدای ترور و کشتار منافقین را 240 هزار نفر عنوان کرد و افزود: در جنگ هشت ساله تحمیلی ۱۸۰ هزار نفر به مقام رفیع شهادت رسیدند، یک وجب خاک به دشمن داده نشد و یک نفر هم بر اثر گرسنگی از بین نرفت. 

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران هنوز هم در حال جنگ با دشمنان نظام اسلامی است و باید گفت مسیر و تاکتیک دشمن تغییر یافته اما ما با تمام وجود در برابر دشمنان ایستاده‌ایم و در کنار هم باید بتوانیم از پیچ خطرناکی که در آن قرار داریم، عبور کنیم.

گفتنی است در پایان این مراسم از تعدادی از جانبازان و خانواده های شهدای عملیات بیت المقدس شهرستان آبیک تجلیل شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1235917

مهمترین اخبار ایران و جهان: