نیوز سیتی!
05 اردیبهشت 1402 - 09:53

هجوم آفت ملخ به تاغزارهای شاهرود/ ۲۰۰ هکتار پاکسازی شد

شاهرود- رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود از هجوم آفت ملخ‌های کوهان‌دار به مراتع و تاغزارهای رضا آباد خبر داد و گفت: ۲۰۰ هکتار مراتع با شعله افکن پاکسازی شده است.

محمدرضا کشاورزیان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه ملخ‌های کوهان دار در تاغزارها و مراتع رضا آباد خارتوران شاهرود مشاهده شده است، ابراز داشت: در پی هجوم این آفت برای در امان ماندن تاغ ها بلافاصله انجام اقدامات لازم در دستور کار قرار گرفت.

وی ضمن بیان اینکه طبق نظر کارشناسان تنها راه مبارزه و پاکسازی منطقه از آلودگی این آفت و نجات تاغزار های منطقه رضا آباد استفاده از شعله افکن و سوزاندن آنها است، افزود: اکیپی از منابع طبیعی و نیروهای مردمی به منطقه اعزام شدند تا با شعله افکن بتوانند جلوی هجوم این ملخ‌ها را بگیرند.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه کار مبارزه با آفت ملخ کوهان دار به مدت هفت روز که در حال انجام است، ابراز داشت: با استفاده از شعله افکن مقدار بیش از ۲۰۰ هکتار تاغزار و مراتع ناحیه آلوده پاکسازی شد.

کشاورزیان ضمن بیان اینکه اعتبارات مورد نظر در این خصوص بیش از ۱۰۰ میلیون تومان برآورد می‌شود، تصریح کرد: با همکاری شورا و دهیاری‌ها روستای رضا آباد کار مبارزه با این آفت همچنان برای خارتوران در حال انجام است.

وی اضافه کرد: کارشناسان و حفاظت بخش بی ارجمند اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بر دفع این آفت نظارت خواهند داشت که امیدواریم به زودی آفت رفع شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1168761

مهمترین اخبار ایران و جهان: