نیوز سیتی!
04 بهمن 1402 - 17:57

قطع سخنرانی بایدن از سوی معترضان حامی فلسطین

حامیان فلسطین در آمریکا سخنرانی سه‌شنبه رئیس‌جمهور این کشور را چند بار قطع کرده و در حمایت از مردم غزه علیه بایدن شعار سر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنرانی سه‌شنبه «جو بایدن» در حمایت از قانون حق سقط جنین از مسیر خود خارج شد، به این خاطر که معترضان حاضر در میان جمعیت بارها صحبت‌های رئیس‌جمهور آمریکا را در اعتراض به عملکرد دولت او در قبال جنگ غزه قطع کردند.

به گزارش «پولیتیکو»، بایدن سعی می‌کرد تا همراه با «کامالا هریس» معاونش در این سخنرانی خطرات حضور ترامپ در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ را مطرح کند. 

با این حال، زمانی که بایدن تلاش می‌کرد تا در مورد برنامه حزب جمهوری‌خواه برای محدود کردن بیشتر حق سقط جنین صحبت کند، هر چند دقیقه یک‌بار با فریادهای معترضانی مواجه می‌شد که شعار می‌دادند: «جو نسل‌کش» و یا اینکه «یا همین حالا آتش‌بس یا اینکه رای نمی‌دهیم».

تحت تاثیر اعتراضات حامی فلسطین در جریان این سخنرانی، صحبت‌های بایدن دست کم ۱۴ بار قطع شد و ماموران پلیس و کارمندان سالن محل تجمع تلاش کردند تا معترضان را از محل سخنرانی رئیس‌جمهور بیرون کنند.

تظاهرات روز سه‌شنبه حاکی از نارضایتی شدید مردم از حزب دموکرات آمریکا تحت تاثیر سیاست‌های این حزب در جریان جنگ غزه و حمایت از رژیم صهیونیستی بوده است.

پیش‌تر هم اعتراضات دیگری در حمایت از فلسطین و در جریان سخنرانی انتخاباتی بایدن در کلیسای چارزلتون در ایالت کالیفرنیای جنوبی صورت گرفت. معترضان در آن هنگام نیز با شعار «آتش‌بس همین حالا» به بایدن اجازه سخنرانی ندادند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1648686

مهمترین اخبار ایران و جهان: