نیوز سیتی!
18 دی 1402 - 21:02

شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی به ایستگاه پایانی رسید

شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی با اجرای ۷ گروه موسیقایی از اقوام مختلف به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس، در سومین و آخرین شب از جشنواره موسیقی نواحی گروه‌ها و اقوام مختلف بر روی صحنه رفتند و امیرحسن سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد الهیاری مدیر عامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی به تماشای اجراهای شب آخر نشستند.
اولین اجرای شب آخر به گروه عراقی اختصاص داشت. این گروه به سرپرستی عمر عبدالکریم حمید به اجرای مقام ریفی پرداختند‌. 
این هنرمند بصره ای در آغاز اجرای خود بیان کرد: ما به نمایندگی از گروه ۲۵ نفره به این جشنواره آمدیم تا گوشه ای از موسیقی عراقی خصوصا بصره را به نمایش بگذاریم.
دومین اجرا مختص سرنا و دهل به سرپرستی نامخاص صیادی در ۳ بخش به نمایش درآمد. این گروه کردی با اجرایی شاد به صحنه آمدند که مورد تشویق تماشاگران واقع شد.
عبدالعزیز احمدی از تربت جام و علی محولاتی از کاشمر در دو اجرای مجزا به  آوازخوانی و نواختن دوتار پرداختند.
 گروه‌نوازی هوشنگ کردستانی از استان کرمان به همراه گروه خود اجرای بعدی این شب بود.  تنوع موسیقایی در این استان بسیار گسترده است این گروه به  اجرای شادمانه،سوگ نامه و ریپلیک توجه داشتند.
عبدقلی شهبازی همراه با روزه عباسی به اجرای ۳ بخش با نواختن آواز و نی و بلال خوانی پرداختند‌. گروه نوازی گیلکی به سرپرستی اسد نوری اجرای آخر و ویژه این رویداد بود.
گفتنی است مرحله ملی شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی از ۱۶ تا ۱۸ دی‌ماه به دبیری محمدعلی مرآتی برگزار شد. همچنین آیین اختتامیه این رویداد فردا ۱۹ دی‌ماه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار رودکی برگزار می‌شود.
پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1631242

مهمترین اخبار ایران و جهان: