نیوز سیتی!
21 آبان 1402 - 12:15

حمایت «رحمان» از تشکیل دولت فلسطین با مرکزیت بیت‌المقدس شرقی

رئیس جمهور تاجیکستان در نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی گفت: از تشکیل کشور فلسطین به پایتختی بیت‌المقدس شرقی بر اساس مرزهای سال 1967 حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان در نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی که در ریاض برگزار شد، گفت که از تشکیل کشور فلسطین به پایتختی بین‌المقدس شرقی حمایت می‌کند.

رئیس جمهور تاجیکستان با تاکید گفت: وضعیت بحرانی در این بخش از فلسطین، کشورهای ما و جامعه جهانی را به شدت نگران کرده است.

وی افزود: تاجیکستان حمله به تاسیسات غیرنظامی در این منطقه را که منجر به کشته شدن هزاران غیرنظامی، زخمی شدن بسیاری از مردم و تخریب زیرساخت‌های حیاتی شد، به شدت محکوم می‌کند.

رحمان ضمن دعوت به تشکیل کشور فلسطین بر اساس مرزهای سال 1967، راه حل واقعی مسئله فلسطین، تضمین صلح عادلانه، پایدار و بلندمدت را تنها از طریق اجرای تصمیمات سازمان ملل متحد در مورد تشکیل دولت مستقل فلسطین امکان‌پذیر دانست.

رحمان در حاشیه این نشست همچنین با «محمد سلیمان الجاسر» رئیس گروه بانک توسعه اسلامی، «سلطان المرشد» رئیس صندوق توسعه صعودی و «خالد الفالخ» وزیر سرمایه گذاری عربستان سعودی دیدار و مسائل همکاری در زمینه‌های مختلف را بررسی کردند.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1569086

مهمترین اخبار ایران و جهان: