نیوز سیتی!
11 آبان 1402 - 13:42

هانی‌زاده: کشورهای منطقه باید بستن راه صدور نفت و ارزاق به رژیم صهیونیستی را در دستور کار قرار دهند

کارشناس مسائل غرب آسیا، گفت: باید شیرهای نفت و گاز بر روی اسرائیل بسته شود تا رژیم صهیونیستی به تجاوزات خود علیه مردم غزه پایان دهد.

حسن هانی‌زاده کارشناس و تحلیلگر مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب مبنی بر اینکه «باید راه صدور نفت و ارزاق به رژیم صهیونیستی بسته شود»، گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی یک سلسله راهکار عملیاتی است برای اینکه رژیم صهیونیستی جنایات خود را علیه مردم غزه متوقف کند.

وی افزود: اگر کشورهای اسلامی و عربی در چهارچوب دو نهاد مهم منطقه‌ای همچون سازمان همکاری‌های اسلامی دربرگیرنده ۵۷ کشور و اتحادیه عرب که دربرگیرنده ۲۲ کشور است. ۵۷ کشور عضو سازمان همکاری‌های اسلامی نزدیک به ۷۰ درصد از انرژی جهان را در اختیار دارند و می‌توانند به کمک مظلوم غزه بشتابند.

کارشناس و تحلیلگر مسائل غرب آسیا، بیان کرد: یکی از این راهکارها برگزاری یک نشست فوق العاده با حضور سران کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی و صدور بیانیه و قطعنامه شدید علیه اسرائیل و تصمیم‌گیری برای بستن شیرهای نفت و گاز بر روی  رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانان آن بوده که یک راهکار کاملاً عملیاتی و غیر تهاجمی است و می‌توانند یک عامل بازدارنده باشد.

وی ادامه داد: البته اتحادیه عرب هم که دربرگیرنده ۲۲ کشور عربی است می‌تواند چنین تصمیمی اتخاذ کنند.

هانی‌زاده با طرح سوالی مبنی بر اینکه آیا چنین اراده‌ای نزد رهبران کشورهای عربی و اسلامی وجود دارد یا خیر!؟، تصریح کرد: متاسفانه شرایط اکنون به گونه‌ای است که کشورهای عربی علی‌رغم گذشت بیش از سه هفته یا نزدیک به ۲۵ روزی که غزه بمباران می‌شود و شمار شهدای آن، از ۹۰۰۰ نفر تجاوز کرده است ولی هیچ یک از کشورهای عربی غیر از لبنان و یمن به کمک مردم غزه نشتافته‌اند.

وی افزود: حتی برخی کشورهای عربی در کنار رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین قرار گرفته‌اند و این در حقیقت باید درس عبرتی برای کشورها و ملت‌های اسلامی و عربی باشد که متاسفانه رهبران آن‌ها در بزنگاه‌های حوادث تصمیم لازم را اتخاذ نمی‌کنند.

کارشناس مسائل غرب آسیا، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به درستی و با هوشمندی کامل چنین موضوعی را مطرح کردند و این مهم باید از سوی کشورهای اسلامی و عربی در دستور کار قرار گیرد که هیچ‌گونه مشکل حقوقی هم به همراه ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید شیرهای نفت و گاز بر روی اسرائیل بسته شود تا  رژیم صهیونیستی به تجاوزات خود علیه مردم غزه پایان دهد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1558742

مهمترین اخبار ایران و جهان: