نیوز سیتی!
11 آبان 1402 - 14:12

۲۴۰۰ زوج نابارور کرمانشاهی از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شدند

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت ۲ مرکز ناباروری در استان طرف قرارداد، گفت: بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ زوج نابارور شناسایی شده که ۹۰ درصد هزینه این زوجین در مراکز درمانی طرف قرارداد رایگان است.

رضا تحویلیان، مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: بیمه سلامت با تأسیس صندوق بیماران صعب‌العلاج یکی از دغدغه‌های بسیار مهم و اصلی خانواده‌هایی که مبتلا به چنین بیماری‌هایی هستند را تا حدود زیادی مرتفع کرده است.

وی ادامه داد: از شهریورماه سال گذشته که این صندوق تأسیس شده، بیش از ۲۸ هزار بیمار خاص شناسایی و نشانه‌دار شده‌اند، هزینه درمانی این بیماران رایگان است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه بیمه شدن تمام ایرانیان را از دیگر دستاوردهای بیمه سلامت دانست و گفت: از دهک اول تا پنجم که هیچگونه بیمه‌ای ندارند، بدون پرداخت هزینه بیمه می‌شوند و از دهک‌های ششم تا دهم نیز با هزینه جزئی بین ۲۰۰ تا یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای یک‌سال بیمه می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: از جمعیت ۲ میلیون نفری کرمانشاه، یک‌میلیون و ۱۵۸ هزار نفر معادل ۵۸ درصد جمعیت بیمه شدند که بیش از ۸۰۰ هزار نفر به صورت رایگان بیمه سلامت شده‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه مشکلی در خصوص بدهی به موسسات و مراکز درمانی نداریم، تصریح کرد: کمبود کسری اعتبار نداریم پرداخت‌ها به روز انجام می‌شود، مراکز درمانی استان اسناد خود را به بیمه سلامت تحویل دهند در کوتاه‌ترین زمان کمتر از دو ماه هزینه‌های درمانی مورد مطالبه شده به آن‌ها پرداخت می‌شود.

وی گفت: با یک‌هزار و ۱۰۸ مرکز درمانی قرارداد داریم، که براساس قانون بودجه تمام مراکز درمانی اعم از پزشکان، داروخانه‌ها، کلینیک‌ها، بیمارستان‌ها، رادیولوژی، مراکز تصویربرداری و آزمایشگاه‌ها همه باید با بیمه سلامت قرارداد ببندند چنانچه قرارداد منعقد نکنند تمدید پروانه‌های آن‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود.

تحویلیان اضافه کرد: نسخه‌های بیمه سلامت هم به صورت الکترونیکی است چنانچه پزشکی برای بیمار نسخه کاغذی بنویسد در تعهد بیمه سلامت نیست.

وی خاطرنشان کرد: در راستای قانون جوانی جمعیت بیمه سلامت هم پای کار آمده، در استان ۲ مرکز ناباروری طرف قرارداد دارد و بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ زوج نابارور شناسایی شده، ۹۰ درصد هزینه این زوجین در مراکز درمانی طرف قرارداد رایگان است.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1558786

مهمترین اخبار ایران و جهان: