نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 17:40

تلفیق نماز ظهر عاشورا و نماز جمعه در مصلاهای استان سمنان

سمنان- رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در استان سمنان گفت: به واسطه تقارن سالروز نخستین نماز جمعه کشور و همچنین نماز ظهر عاشورا، تصمیم به تلفیق این دو رویداد در یک روز گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محسن فاطمی نیا در جمع خبرنگاران به میزبانی دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان سمنان همزمان با ظهر چهارشنبه، درباره نماز ظهر عاشورا بیان کرد: سالروز اقامه اولین نماز جمعه و نماز ظهر عاشورا امسال با هم در تقارن هستند لذا پیشنهاد شد تا تدبیری در این زمینه اندیشیده شود.

وی افزود: به واسطه تقارن این دو رویداد با همدیگر تصمیم بر ادغام و تلفیق نماز جمعه و نماز ظهر عاشورا گرفته شده است لذا در برخی شهرها که مصلاها گنجایش کافی را نداشت، تصمیم بر آن شد که نماز جمعه و ظهر عاشورا در فضای باز اقامه شود برای مثال نماز جمعه و ظهر عاشورا در شاهرود قرار است ششم مرداد ماه در پارک شهدای محراب اقامه شود تا همه مردم بتوانند از آن بهره مند شوند.

رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در استان سمنان ضمن دعوت از آحاد مردم برای حضور در این مراسم معنوی، بیان کرد: در شهرهایی که نماز یکسان و ادغام شده و در مصلاها برگزار می‌شود همچنین هیئت‌های مذهبی در مسیر مصلاها موکب‌های پذیرایی از عزاداران حسینی را نیز برپا خواهند کرد.

فاطمی نیا بیان کرد: برای ظهر عاشورا همچنین برنامه‌های جانبی نیز در نظر گرفته شده که اهتزاز پرچم عزاداری امام حسین (ع)، روضه خوانی و سینه زنی هیئت‌های مذهبی، برنامه‌های مبتنی بر اقتضائات هر منطقه و… از آن جمله است لذا تلاش داریم برنامه‌ای با شکوه را با حضور مردم درظهر عاشورا، به نمایش بگذاریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1406186

مهمترین اخبار ایران و جهان: