نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 15:30

مجازات شلاق در انتظار فروشندگان البسه‌های ضد عفت عمومی

اردبیل- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: مجازات شلاق در انتظار فروشندگان لباس هایی است که استفاده از آن‌ها در ملاعام خلاف شرع یا موجب جریحه دار شدن عفت عمومی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال آفاقی ظهر دوشنبه در بازدید از فروشگاه‌های لباس در اردبیل ضمن اتمام حجت جدی با فروشندگان لباس‌های جریحه‌دار کننده عفت عمومی، اظهار کرد: مجازات شلاق در انتظار فروشندگان لباس‌هایی که استفاده از آنها در ملأ عام خلاف شرع یا موجب جریحه‌دار شدن عفت عمومی می‌شود، قرار دارد.

وی با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته تذکر و ارشاد و سرزنش‌های زیادی در این رابطه انجام شده است، گفت: لباس نمادی از فرهنگ و هویت ملی و ارزش‌های جامعه است که باید فروشندگان به تبعات گوناگون فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و امنیتی لباس‌ها و نشانه‌هایی با علامت گروه‌های ضد اسلام یا انقلاب توجه کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل بیان کرد: تولیدکننده، وارد کننده و فروشنده چنین لباس‌ها و نشانه‌ها به موجب قانون نحوه رسیدگی به تخلفات و مجازات فروشندگان لباس‌هایی که استفاده از آنها در ملأ عام خلاف شرع است یا عفت عمومی را جریحه‌دار می‌کند، مجرم هستند و البسه و اشیا گفته شده نیز در حکم قاچاق است.

آفاقی همچنین کسانی که در انظار عمومی وضع پوشیدن لباس و آرایش شأن خلاف شرع و یا موجب هتک عفت عمومی یا موجب ترویج فساد باشد را نیز برابر قانون مجرم خوانده، ضمن هشدار به این افراد، افزود: رسیدگی به پرونده‌های قضائی چنین افرادی به صورت خارج از نوبت بوده و در صورت عدم اصلاح با تذکر و توبیخ، وفق قانون مجازات خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: فروشندگان البسه‌های جریحه‌دار کننده عفت عمومی در استان اردبیل لازم است قبل از اقدام مأمورین و تشکیل پرونده، هرچه سریع‌تر نسبت به جمع آوری چنین لباس‌هایی از مغازه‌های خود اقدام کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1419886

مهمترین اخبار ایران و جهان: