نیوز سیتی!
03 دی 1401 - 18:03

جشنواره «کاریکاتور» در پارس‌آباد برگزار می‌شود

اردبیل- معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: جشنواره استانی «کاریکاتور» با محوریت آسیب‌های اجتماعی به میزبانی پارس‌آباد برگزار می‌شود.

سعید نوریان در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این جشنواره که فراخوان آن منتشر شده با اهداف امید و نشاط‌آفرینی، تقویت بنیان خانواده، کاهش آسیب‌های اجتماعی، تقویت ارزش‌ها و باورهای دینی و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر برگزار می‌شود.

وی شرایط جشنواره را بیان کرد و گفت: آثار ارائه شده باید بدون قاب و پاسبورتو ارائه شود و آثار ارسالی نیز نباید پیش از این برنده جایزه‌ای شده باشد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: آثار می‌تواند به صورت دیجیتال و یا دستی اجرا شده باشد و هر هنرمندی می‌تواند حداکثر سه اثر در جشنواره ارائه کند.

نوریان افزود: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره باید اصل آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در پارس‌آباد، اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان ارائه کرده و پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: آثار ارسالی پس از پایان جشنواره در آرشیو نگهداری و بازگردانده نمی‌شود.

نوریان اضافه کرد: آثار پذیرفته شده در قالب نمایشگاهی در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد تا شهروندان بیشتر با آثار هنرمندان در حوزه کاریکاتور آشنایی پیدا کنند.

وی بیان کرد: جوایز این جشنواره به آثار برگزیده اول ۳۰ میلیون ریال، برگزیده دوم ۲۰ میلیون ریال و برگزیده سوم نیز ۱۰ میلیون ریال همراه با لوح تقدیر و کاتالوگ دیجیتالی ارائه خواهد شد.

نوریان حداکثر مهلت آثار را ۱۵ دی ماه و اعلام آثار پذیرفته شده را تا ۱۸ دی ماه اعلام کرد و ادامه داد: افتتاح نمایشگاه و اختتامیه جشنواره ۲۲ دی ماه سال‌جاری در پارس‌آباد برگزار خواهد شد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: امیدواریم برگزاری این رویداد هنری فرصت خوبی را برای هنرمندان فراهم کند تا بتوانند رقابت سالمی را در این حوزه انجام دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 931065

مهمترین اخبار ایران و جهان: