نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 21:57

ورود بیش از ۹۰۰ هزار زائر به مشهدالرضا

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: آمار تجمیعی ورود زائران در دهه آخر ماه صفر از تاریخ ۱۵ تا ۱۹ شهریور ماه امسال ۹۲۱ هزار و ۶۳۱ نفر است که در مقایسه با پارسال نشان از افزایش ۱۸ درصدی زائران دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌ الاسلام حجت گنابادی نژاد در چهارمین نشست خبری قرارگاه عملیاتی زائران دهه آخر صفر اظهار کرد: در سفر روز گذشته وزیر کشور به مشهد برای بررسی میدانی و مصداقی شرایط خدمت رسانی به زائران دستورات بسیار مناسبی اتخاذ شد و بر همین اساس قرار شد تا استانداران سراسر کشور در امر خدمت رسانی به زائران به خصوص در امر حمل و نقل و ایمنی مسیرها به سمت مشهد به طور جدی کمک کنند.

وی ادامه داد: بر این اساس قرار شد تا همچون سال گذشته نمایندگان استانداران سراسر کشور در این ایام در مشهد حضور داشته باشند.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: همچنین دستوراتی برای تامین اقلام از سوی هلال احمر، وزارت دفاع و همچنین استانداری تهران و شهرداری این شهر به عنوان معین خدمت رسانی در شهر مشهد صادر شد تا سفر زائران در آرامش به سرانجام برسد.

گنابادی نژاد در خصوص تدبیر برای وجود کارت سوخت در جایگاه های بنزین با توجه به سفر بیش از ۸۰ درصد مردم با خودروی شخصی اظهار کرد: در زمینه تامین سوخت هیچ جای نگرانی وجود ندارد و سوخت مورد نیاز تامین شده است و همان گونه که از قبل نیز اطلاع رسانی شده است لازم است تا رانندگان کارت سوخت شخصی خود را به همراه داشته باشند و با این حال، به تعداد لازم کارت سوخت در جایگاه های بنزین وجود دارد.

وی اضافه کرد: هم اکنون و در حوزه اسکان ظرفیت خالی وجود دارد و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد و این در حالی است که در کنار ظرفیت اسکان رسمی برای زائران، اسکان موقت شامل حسینیه ها، مدارس و مساجد و نیز مکان هایی برای اسکان اضطراری در نظر گرفته شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1495321

مهمترین اخبار ایران و جهان: