نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 15:47

سازمان اوقاف در طرح‌های ساخت مسکن استان بوشهر مشارکت می‌کند

بوشهر- استاندار بوشهر گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه در طرح‌های ساخت مسکن استان بوشهر مشارکت می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده ظهر دوشنبه در نشست با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن قدردانی از این مجموعه در عرصه خدمات و اجرایی شدن طرح‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی اظهار داشت: منابع سازمان اوقاف و امور خیریه در عرصه مقابله با جنگ اقتصادی به خوبی مدیریت و هدایت کرده است.

وی یکی از جهت‌گیری‌های سازمان اوقاف در ۲ سال گذشته را کمک به امنیت غذایی کشور دانست و تصریح کرد: این موضوع در جنگ اقتصادی مبتنی بر رهنمودهای مقام معظم رهبری رئیس جمهور بسیار مهم و اساسی است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه سال قبل این استان را به‌عنوان مبدأ توسعه پرورش ماهی در قفس انتخاب کرد افزود: در این راستا این سازمان عملیات اجرایی طرح پرورش ماهی در قفس با ظرفیت یک‌هزار تن سال قبل آغاز کرد.

محمدی‌زاده اضافه کرد: در همان زمان رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام کرد در سال ۱۴۰۲ این ظرفیت به ۳ هزار تن و در انتهای سال به ۵ هزار تن افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه و با مجموعه مدیران فهیم، دانشی و علمی آن تعهد افزایش ظرفیت تولید ماهی در قفس اجرایی کرد گفت: اکنون قفس پرورش ماهی با ظرفیت ۲ هزار تن به آب اندازی و عملیات بارگذاری بچه ماهی در این قفس‌ها آغاز شده است و ان‌شاءالله در هفته دولت امسال به‌صورت رسمی این طرح افتتاح می‌شود.

استاندار بوشهر اجرایی شدن تکمیل زنجیره ارزش پرورش ماهی در قفس با همکاری مشترک را یکی از برنامه‌های مهم با سازمان اوقاف دانست و خاطرنشان کرد: در این راستا در زمینه تولید بچه ماهی، غذای مناسب برای پرورش ماهی، عملیات فرآوری، توسعه صادرات و تأمین نیاز داخلی مورد توجه سازمان اوقاف قرار گرفته است و در حوزه آموزش‌های مورد نیاز کسانی که در این صنعت فعال هستند در اولویت برنامه‌های سازمان اوقاف و امر خیریه است.

محمدی‌زاده این سرمایه‌گذاری را سبب رونق در بخش اقتصاد و اشتغال دانست و افزود: در طرح پرورش ماهی در قفس سازمان اوقاف اکنون زمینه اشتغال ۱۰۵ نفر به‌صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم فراهم شده است.

وی با قدردانی از سازمان اوقاف و امور خیریه در اجرا طرح‌های پرورش ماهی و نقش آن در امنیت غذایی و اشتغال‌زایی گفت: یکی از برنامه‌های دیگر مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه در طرح‌های ساخت مسکن است که توافق شد از ظرفیت اراضی این سازمان برای ساخت واحدهای مسکونی با اولویت کارکنان این مجموعه و سپس کارکنان سایر دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر استفاده شود.

استاندار بوشهر اضافه کرد: بنا شد برخی اراضی سازمان اوقاف و امور خیریه برای ساخت مسکن در اختیار مجریان طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر قرار بگیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1430665

مهمترین اخبار ایران و جهان: