نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 14:16

امام جمعه سمنان: مسؤولان در ارتباطات بین‌المللی مراقبت لازم را داشته باشند

امام جمعه سمنان گفت: مسؤولان جمهوری اسلامی ایران باید در ارتباطات بین‌المللی مراقبت لازم را نسبت به اهداف دشمنانمان داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، امام جمعه سمنان ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مرکز استان سمنان که در مصلای حضرت امیرالمؤمنین (ع) این شهر خوانده شد، اظهار کرد: دشمن هرگز از دشمنی‌های خود دست برنمی‌دارد و از این‌رو، مراودات بین‌المللی ما باید به‌گونه‌ای باشد که لطمه‌ای متوجه کشورمان نشود.

وی تصریح کرد: مسؤولان به‌ویژه دست‌اندرکاران حوزه سیاست خارجی باید مراقب باشند که دشمنان از قبل رویکرد تعاملی ایران با جهان سوءاستفاده‌های خود را ادامه ندهد.

امام جمعه سمنان گفت: مسؤولان کشورمان در ارتباطات بین‌المللی با کشورهای دیگر باید با هوشیاری، ظرافت و دقت عمل کنند و منافع ملی و مواضع ایران اسلامی را مدنظر داشته باشند.

مطیعی بیان کرد: دشمن همواره در مسیر دشمنی قرار دارد و برای ضربه زدن به نظام اسلامی از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند و مسؤولان دستگاه دیپلماسی باید به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه مراودات بین‌المللی توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: دشمن رسمش بر این است که وجهه دوستانه و دستکش ابریشمی خود را به ما نشان می‌دهد؛ اما در واقع، آنها در زیر این دستکش‌های مخملی، با دست‌های آهنی با ما روبه‌رو می‌شوند.

امام جمعه سمنان بیان کرد: غربی‌ها و ایادی آنها بر اساس تجارت تاریخی و آنچه به طور ملموس مشاهده شده است، همواره دنبال ضربه زدن به ایران و نظام اسلامی بوده‌اند و از این رو، مراقبت در ارتباطات بین‌المللی امری بسیار مهم است.

مطیعی همچنین با بیان اینکه حقوق بشری که آمریکایی‌ها و غربی‌ها از آن دم می‌زنند، دروغی بیش نیست و آنها به حقوق انسان‌ها در نقاط مختلف جهان تعدی‌های فراوانی داشته‌اند، گفت: حقوق بشر اسلامی امری متعالی و مبتنی بر تعالیم والای دینی است و جمهوری اسلامی ایران بیش از هر مدعی‌ای در این زمینه معتقد به رعایت حقوق انسان‌هاست.

وی تصریح کرد: حقوق بشر در طول سالیان اخیر همواره دستاویزی برای غربی‌ها و ایادی آنها بوده است تا به‌واسطه اهرم ساختن آن، به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فشار وارد آورده و اهداف خود را در سطح جهان پیگیری کنند.

پایان پیام/74001/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1425521

مهمترین اخبار ایران و جهان: