نیوز سیتی!
27 اردیبهشت 1402 - 08:18

ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از ۲۳ هزار نفر در استان سمنان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان از ارائه آموزش‌های مهارتی به ۲۳ هزار و ۵۱۳ نفر در سال گذشته در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، سیدحسین شاهچراغ، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان در نشستی با حضور کارکنان و مربیان مراکز خواهران و برادران فنی و حرفه‌ای شهرستان دامغان، ضمن تشریح سیاست‌ها و اولویت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در سال جاری، اظهار کرد: سال گذشته ۲۳ هزار و ۵۱۳ نفر در ۲ بخش خصوصی و دولتی و در قالب گروه‌های هدف مختلف ازجمله افراد جویای کار، شاغلان بنگاه‌های اقتصادی، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، دانش‌آموزان، روستاییان و عشایر، اقشار آسیب‌پذیر، سربازان وظیفه، زندانیان، متقاضیان مهارت‌آموزی عادی و پناهندگان و اتباع خارجی آموزش‌های مهارتی را فرا گرفته‌اند.

شاهچراغ میزان اشتغال مهارت‌آموختگان اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان پس از مهارت‌آموزی را ۶۶ درصد افراد جویای کار عنوان و تصریح کرد: این آمار بر اساس رهگیری اشتغال صورت گرفته و شامل مشاغل مرتبط و غیرمرتبط با حرفه مهارتی مهارت‌آموختگان است.

وی به تشریح سیاست‌ها و اولویت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در سال جدید پرداخت و گفت: رشد اقتصادی مستلزم رشد درآمدی و افزایش بهره‌وری است و در این راستا افزایش سرمایه‌گذاری از طریق استفاده حداکثری از فرصت مولدسازی، ادامه واگذاری در قالب ماده ۲۷، جذب کل تسهیلات تبصره ۱۸ و جذب حداکثری تسهیلات تبصره ۱۶، افزایش واگذاری‌ها کارگاه‌ها و فضاهای قابل واگذاری، افزایش درآمدهای حاصل از فروش تولیدات و خدمات تبصره ۷۵ و نیز افزایش درآمدهای حاصل از قراردادهای آموزشی و آموزش‌های مشارکتی و خدمات فنی در قالب ماده ۶۱ در دستور کار این اداره کل و مراکز آموزشی تابعه قرار دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان همچنین استفاده حداکثری از ظرفیت‌های خیران استان برای مهارت‌آموزی و اشتغال‌پذیری جوانان را از دیگر اهداف و برنامه‌های این اداره کل دانست.

ارائه آموزش‌های مهارتی به ۲۷۹۶ نفر در دامغان

محمدمهدی زینتی، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران دامغان در این نشست اظهار کرد: یک‌هزار و ۱۰۶ نفر از متقاضیان مهارت‌آموزی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران دامغان و ۸۰۹ نفر نیز از طریق آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای این شهرستان، آموزش‌های مهارتی را در حوزه‌های مختلف فرا گرفتند.

همچنین سمیرا خلیل‌نژاد، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران دامغان نیز از ارائه آموزش به ۸۸۱ نفر از افراد جویای کار توسط این مرکز خبر داد.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1217465

مهمترین اخبار ایران و جهان: