نیوز سیتی!
11 خرداد 1402 - 23:06

۱۲۸ هزار زوج به همت خیران به خانه بخت رفتند

مدیرعامل بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها گفت: به همت این خیریه یک میلیون و 340 هزار خیر تاکنون برای ۱۲۸ هزار زوج جهیزیه اهدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آبشار عاطفه‌ها عنوان یک جمعیت نیکوکار است که در همه استان‌های کشور فعالیت گسترده‌ای را از دو دهه پیش آغاز کرده است. آبشار عاطفه‌ها در حال حاضر مسئولیت کمیته ملی حمایتهای اجتماعی سراسر کشور را بر عهده دارد و بیشتر جمعیت تحت پوشش این خیریه، زنان سرپرست خانوار، ایتام، نوعروسان و نخبگان تحصیلی نیازمند است.


از یک مغازه کوچک تا سراسر کشور

این خیریه ابتدا در سال ۱۳۸۰ کارش را از یک مغازه کوچک با تحت حمایت قرار دادن نیازمندان که به برای رفع مشکلات مالی خود به کسبه رجوع میکردند شروع کرد و بعد از مراجعات زیاد تصمیم به گسترش فعالیت و راه اندازی مرکزی تخصصی تر برای تحت حمایت قرار دادن نیازمندان و رسیدگی به مشکلات آنها با تحت حمایت قراردادن و پرداخت مستمری و رفع مشکلات متنوع این عزیزان نمود ، به طوری که در مدت بسیار کم با ایجاد دفاتر شعب و نمایندگی در سطح شهر گام به گام در همه مناطق شهر مقدس مشهد و حاشیه و مناطق محروم شهر و سپس با تاسیس شعب در شهرهای استان به سرعت به گستره حدمات خود اضافه نمود.


از قلب مشهد تا فراتر از مرزها

این بنیاد خیریه توانست در کمتر از دو دهه فعالیت خود و با توجه به مراجعه نیازمندان از شهرهای اطراف به مرکز این بنیاد اقدام به تاسیس دفاتر و شعب در استان خراسان رضوی کند و بعد از موفقیت توانست مجوز فعالیت ملی را از وزارت کشور بعنوان سازمان مردم نهاد دریافت کند و بعد از گذشت چند سال توانست با کسب مقام مشورتی از سازمان ملل متحد ( ECOSOC ) به فراتر از مرزها فعالیت خود را گسترش دهد و بین المللی شود

۱۲۸ هزار زوج به همت خیران به خانه بخت رفتند

محمدجواد فولاد مدیرعامل بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها در حاشیه همایش بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها و مراسم اهدای ۳۱۳ جهیزیه به زوج های آذربایجان شرقی با اشاره به ترویج ازدواج آسان و سبک زندگی ساده فاطمی گفت: به مناسبت دهه کرامت، مقارن با ولادت امام رضا (ع) ۳۱۳ جهیزیه به نوعروسان استان آذربایجان شرقی اهدا می شود.

وی افزود: این بنیاد با ۹۳۰ شعبه در سراسر کشور و یک میلیون و ۳۴۰ هزار خیر تاکنون برای ۱۲۸ هزار زوج جهیزیه اهدا کرده و ۲۱ هزار ایتام تحت حمایت دارد.

فولاد با اشاره به اعتماد مردم و افزایش تعداد خیران بنیاد، ادامه داد: کمک های نقدی و غیر نقدی مردم به بنیاد بین ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها افزود: در راستای تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب این خیریه در حوزه های خانواده و تحکیم خانواده، فرزند آوری، کاهش اعتیاد و آسیب های اجتماعی، آزادی زندانیان غیر عمد نیز فعالیت می‌‍کند.

احد صالحی رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری نیز  با اشاره به حمایت‌های دولت سیزدهم از سازمان‌های مردم نهاد، گفت: افتخار دولت سیزدهم ایجاد بسترهای مناسب برای فعالیت مجموعه‌های خیریه و مردم‌نهاد با بسیج همه ظرفیت‌ها در کشور است.

همچنین بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها به مناسبت دهه کرامت و میمنت ولادت امام رضا(ع) در دومین مرحله از برنامه سال ۱۴۰۲ نمایشگاه توانمندی‌های این مجموعه با دارا بودن ۸۶ غرفه متعلق به شعب شهرستان‌های استان‌های مختلف از اقصی نقاط کشور در محوطه مصلی اعظم امام خمینی(ره) ارگ تبریز دایر کرده است

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1255565

مهمترین اخبار ایران و جهان: