نیوز سیتی!
03 خرداد 1402 - 11:01

فتح خرمشهر نماد همدلی بین نیروهای مسلح است

سمنان- استاندار سمنان با بیان اینکه فتح خرمشهر نماد همدلی بین نیروهای مسلح است، گفت: توکل به خداوند متعال و وحدت و انسجام بین نیروهای مسلح ما از مؤلفه‌های بیت المقدس بود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا هاشمی صبح چهارشنبه در مراسم صبحگاه مشترک یگان‌های نمونه نیروهای مسلح استان سمنان به میزبانی سپاه سمنان با اشاره به اهمیت عملیات الی بیت‌المقدس، تاکید کرد: با فتح و آزادسازی خرمشهر، قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان تثبیت و تمامی معادلات سیاسی و نظامی به نفع کشور تغییر کرد.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۵۷۸ روز خرمشهر قهرمان در اسارت دشمن بود اما با حماسه آفرینی رزمندگان در عملیات بیت‌المقدس، فتح شد و یک وجب از خاک کشور به دشمن واگذار نشد، افزود: توکل به خداوند متعال و وحدت و انسجام بین نیروهای مسلح ما از مؤلفه‌های اصلی در پیروزی در عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر بود.

استاندار سمنان با بیان اینکه پس از فتح و آزادسازی خرمشهر و پیروزی در عملیات بیت‌المقدس، ترس و واهمه در بین دشمنان انقلاب و جمهوری اسلامی به وجود آمد، تاکید کرد: سوم خرداد تنها یک نماد در تقویم نیست، بلکه روز مقاومت، ایثار، شهادت، ایستادگی و همدلی بین نیروهای مسلح ما است.

هاشمی بیان کرد: تبیین ۱۹ ماه اسارت خرمشهر، ۲۰ روز مقاومت رزمندگان قبل از اسارت خرمشهر و همچنین آزادسازی خرمشهر به دست رزمندگان دلاور بسیجی، در راستای عمل به تأکیدات مقام معظم رهبری و جهاد تبیین، باید در دستور کار باشد.

وی با بیان اینکه رمز موفقیت ما در فتح خرمشهر وحدت، انسجام، صمیمیت و معنویت حاکم بود که باید امروز نیز الگوی ما قرار بگیرد، تاکید داشت: امروز وظیفه داریم در حوزه مباحث فرهنگی با الگو قرار دادن مقاومت و ایثارگری رزمندگان در آزادسازی خرمشهر، به صورت ویژه ورود کرده تا بتوانیم در برابر تهدیدات و توطئه‌های دشمن ایستادگی کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1234865

مهمترین اخبار ایران و جهان: