نیوز سیتی!
30 آبان 1402 - 06:33

ورود جنگنده‌های چین به منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان

وزارت دفاع تایوان دوشنبه شب اعلام کرد که 21 هواپیمای ارتش چین و 7 کشتی جنگی نیروی دریایی این کشور با عبور از خط میانی تنگه تایوان به این جزیره نزدیک شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع تایوان دوشنبه شب به وقت تهران اعلام کرد که 21 هواپیمای ارتش چین و ۷ کشتی جنگی نیروی دریایی این کشور به این جزیره نزدیک شدند.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، وزارت دفاع جزیره تایوان اعلام کرد که این ماموریت ارتش چین ساعت ۶ صبح به وقت محلی  انجام شد. این وزارتخانه مدعی شناسایی تمام هواپیماها و کشتی‌های جنگی چین شد.

 تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعا‌های جدایی‌طلبانه دارد، ادعا‌هایی که کشور‌های جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند.

در این بیانیه آمده است که ۹ هواپیمای چین از جمله ۶ فروند جنگنده «سوخو-۳۰» و ۲ فروند جنگنده «جی-۱۰» با عبور از خط میانی تنگه تایوان و وارد منطقه شناسایی دفاع هوایی جنوب غربی تایوان شدند.

منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان مساحتی معادل ۴۹۲۰۰۰ کیلومتر مربع دارد که بسیار فراتر از حریم هوایی این  جزیره است.

عبور از خط میانه تنگه تایوان و ورود به منطقه شناسایی دفاع هوایی این جزیره از اوایل آگوست ۲۰۲۲، زمانی که «نانسی پلوسی»، رئیس وقت مجلس نمایندگان ایالات متحده از تایوان بازدید کرد، بسیار بیشتر شد.

تحلیلگران نظامی بر این باورند که هدف از مانورهای نظامی چین شکستن روحیه تایوان، خسته کردن خلبانان و پرسنل ارتش این جزیره و فرسودگی تجهیزات آنهاست.

ژنرال «ژانگ یوشیا» مقام دوم نظامی چین اخیرا در مجمع دفاعی بین‌المللی در«پکن» گفت:«مهم نیست چه کسی تلاش می‌کند تایوان را از چین جدا کند. چین و ارتش چین هرگز اجازه چنین اتفاقی را نمی‌دهند.»

چین بارها به مسئولان تایوان و حامیان غربی این جزیره درباره تمایلات «جدایی طلبانه» هشدار داده و اعلام کرده است که با تمام ابزارها از جمله گزینه نظامی مانع جدایی تایوان از چین خواهد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1579421

مهمترین اخبار ایران و جهان: