نیوز سیتی!
10 آبان 1402 - 22:40

ماموریت 43 هواپیمای نظامی چین اطراف تایوان

وزارت دفاع تایوان روز چهارشنبه از ماموریت جنگنده‌ها و کشتی‌های جنگی چین اطراف این جزیره خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تایوان روز چهارشنبه اعلام کرد که ارتش چین ۴۳ هواپیمای نظامی و ۷ کشتی جنگی خود را روز چهارشنبه به سمت این جزیره اعزام کرد.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که با رصد به موقع اوضاع، جنگنده‌ها و کشتی‌های جنگی خود را به منطقه اعزام و سامانه‌های موشکی خود را فعال کرده است.

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعا‌های جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعا‌هایی که کشور‌های جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند.

تحلیلگران نظامی بر این باورند که هدف از مانورهای نظامی چین شکستن روحیه تایوان، خسته کردن خلبانان و پرسنل ارتش این جزیره و فرسودگی تجهیزات آنهاست.

ژنرال «ژانگ یوشیا» مقام دوم نظامی چین روز دوشنبه در یک مجمع دفاعی بین‌المللی در «پکن» گفت:«مهم نیست که چه کسی تلاش می‌کند تایوان را از چین جدا کند. چین و ارتش چین هرگز اجازه نمی دهند چنین اتفاقی بیفتد.»

چین بارها به مسئولان تایوان و حامیان غربی این جزیره درباره تمایلات «جدایی طلبانه» هشدار داده و گفته است که با تمام ابزارها از جمله گزینه نظامی مانع جدایی تایوان از چین خواهد شد.

اظهارنظر مقام‌های تایوان درباره تحرکات نظامی چین در حالی اصورت می‌گیرد که در  هفته‌های  گذشته به دنبال اقدام تحریک آمیز آمریکا و کانادا در عبور دادن دو کشتی از تنگه تایوان، تنش‌ها  در این منطقه افزایش یافت.

مقام‌های چین ضمن محکوم کردن این اقدام آمریکا و کانادا اعلام کردند که نیروهای نظامی چین به حالت آماده باش درآمدند. نیروی هوایی چین نیز اخیرا یک هواپیمای نظامی کانادا را در منطقه رهگیری کرد. این اقدام با انتقاد صریح کانادا مواجه شد. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1558365

مهمترین اخبار ایران و جهان: