نیوز سیتی!
07 بهمن 1402 - 00:52

عضو مجلس خبرگان رهبری: انسان مومن با عمل صالح به حیات طیبه می‌رسد

رئیس تشخیص مصلحت نظام گفت: انسان مومن در مسیر هدایت خداوند است و اگر کسی مومن بود و عمل صالح انجام دهد به حیات طیبه می‌رسد.

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس تشخیص مصلحت نظام، جمعه شب در مراسم ترحیم حاج میرزا علی سابقی در مسجد جامع روستای پاسند از توابع شهرستان بهشهر اظهار کرد: انسانی که در مسیر پروردگار گام برمی‌دارد و مومن است، در مسیر هدایت و حیات طیبه است و اگر کسی مومن بود و عمل صالح انجام دهد به حیات طیبه می‌رسد.

وی افزود: همه ما در مسیر رفتن هستیم و ایام دنیا تمام‌ می‌شود و ما در مسیر بی‌نهایت چه چیزی همراه می‌بریم؟ انسان‌های مومن حیات طیبه پیدا می‌کنند.

به گفته رئیس تشخیص مصلحت نظام، قرآن ‌کتاب حق است و باطلی در آن راه ندارد و سخن حق عین حق است.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی گفت: از نظر حق تعالی کسی که تمام خدمتش جمع کردن اموال و توجه است، عاقل نیست و قرآن عاقل را کسانی می‌داند که‌ پیام خدا را در حالی که ایستاده و نشسته و به پهلو خوابیدند، می‌گیرند و در همه احوال به یاد خداوند هستند، عاقل هستند.

وی افزود: خداوند با برخی انسان‌ها می‌خواهد ما را بیدار کند و اینکه همواره خداوند ناظر بر ما و اعمال ماست و آیات قرآنی با نگاه توحیدی حیات طیبه را برای ما ترسیم‌ می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: یاد حق فقط یا الله گفتن و لااله الا الله گفتن‌ نیست، بلکه باید توجه به معانی کنیم و در مسیر خداوند قرار گرفته و عبادت خداوند کنیم و در مسیر عبودیت حرکت کنیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری افزود: ما در این دنیا آمدیم تا به کمال برسیم و خداوند می‌فرماید که جن و انس را خلق کردیم تا عبادت ما کنند.

وی یادآور شد: خداوند خلق کرده است تا عبادت شود چون این عبادت انسان را به عروج می‌برد.

رئیس تشخیص مصلحت نظام افزود: یکی از آثار مهم این نگاه توحیدی که انسان حق تعالی را سلطان عالم ببیند و ذکر او را داشته باشد و باید زنگارهای را کنار بزنیم.

 آملی‌لاریجانی افزود: نور حق تعالی قابل قیاس با خورشید نیست و ظلمتی در آن نیست و وقتی نمی‌بینیم‌ مشکل از ماست چرا که قلب‌ها به سمت مال دنیا، مال و شهرت رفته است و اگر عقل و فهم به میان آید و قلب پرده‌ها را کنار زند، حق تعالی رخ می‌نماید.

وی بیان کرد: ماه رجب ماه باور به خداوند و ماه استغفار و توبه است، خوشا به حال آنان که اهل عبادت و ذکر هستند و این ایام زود می‌گذرد و باید از فرصت‌ها استفاده کنید.

 نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: ماه رجب ریسمان بین خداوند و عبد است و هر کس به این ریسمان برسد، به خداوند خواهد رسید.

آیت‌الله لاریجانی خاطرنشان کرد: ما به دنبال کمال هستیم، اما به دنبال پست و مقام‌ می‌رویم و این خطای انسانی است که باید چشم‌ها را باز کنیم.

وی گفت: باید به دنبال نور خداوند باشیم و توجه کنیم که خورشیدی که در حال درخشندگی است فیض خود را قطع نمی‌کند و هر گاه خودمان را درست و اصلاح کنیم به این نور نزدیک می‌شویم.

پایان‌پیام/۸۶۰۰۲/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1650265

مهمترین اخبار ایران و جهان: