نیوز سیتی!
29 اسفند 1402 - 12:27

نقش شهید المبحوح در توزیع کمک های بشردوستانه در غزه

یک نشریه لبنانی از دلایل ترور شهید فائق المبحوح، رئیس پلیس نوار غزه که روز گذشته به دست نظامیان رژیم صهیونیستی در بیمارستان شفای غزه به شهادت رسید، پرده برداشت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، یک نشریه لبنانی از دلایل شهادت رئیس پلیس نوار غزه توسط صهیونیست ها پرده برداشت.

به گزارش نشریه الاخبار لبنان، شهید فائق المبحوح رئیس پلیس نوار غزه که روز گذشته پس از درگیری با نظامیان صهیونیستی در بیمارستان الشفا غزه به شهادت رسید، در روزهای اخیر جلسات متعددی را با نمایندگان سازمان ملل و قبایل غزه با هدف تامین امنیت کامیون های حامل کمک های بشردوستانه بین المللی به غزه برگزار کرده بود و توانسته بود دو محموله را در کمال سلامت به داخل غزه و مناطق شمالی تحت اشغال نظامیان اسرائیلی هدایت کند.

گفته می شود نقش شهید المبحوح در اداره دقیق امور در شرایط جنگی خشم مقامات صهیونیستی را برانگیخته بود و همین امر سبب شد تا وی روز گذشته در جریان یورش نظامیان صهیونیستی به بیمارستان الشفاء پس از درگیری با نظامیان اسرائیلی و کشتن یک نظامی صهیونیستی و زخمی کردن چند نفر دیگر از آنها به شهادت برسد.

شهید فائق المبحوح، برادر شهید محمود المبحوح از فرماندهان و بینانگذاران گردان های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس بود که در جریان عملیات محرمانه موساد در ژانویه 2010 در داخل اتاقش در هتلی در شهر دوبی امارات به قتل رسید.

 

همزمان با ترور شهید فائق المبحوح، برخی از منابع محلی در نوار غزه از برگزاری نشست محرمانه برخی از نیروهای حماس، جهاد اسلامی و جبهه خلق برای آزادی فلسطین در شمال غزه به منظور توزیع کمک های بشردوستانه بین المللی در این منطقه خبر می دهند.

براساس این توافق نیروهای این سه جریان مقاومت قصد دارند تا در قالب نیروهای مدنی و اجتماعی اداره امور مربوط به توزیع کمک های بشردوستانه بین المللی را در منطقه شمال غزه را در دست گیرند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1688565

مهمترین اخبار ایران و جهان: