نیوز سیتی!
17 دی 1402 - 18:22

نامه رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا به بایدن

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، جو بایدن را برای ارائه سخنرانی سالانه «وضعیت کشور» در تاریخ 7 مارس دعوت کرد و او هم این دعوت را پذیرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور دعوت کرده تا پیش از نشست مشترک کنگره در تاریخ ۷ مارس، سخنرانی سالانه خود را در مورد «وضعیت کشور» ارائه کند.

به گزارش «ان‌بی‌سی نیوز»، بایدن پس از دریافت نامه جانسون آن را در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر) منتشر کرد و در پاسخ به نامه مذکور و خطاب به مایک جانسون نوشت: مشتاقانه منتظر آن روز هستم جناب آقای رئیس.

قرار است سخنرانی سالانه رئیس‌جمهور آمریکا دو روز پس از رای‌‌گیری‌های مربوط به انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری آمریکا برگزار شود؛ زمانی که بیش از ۱۲ ایالت در جریان رقابت میان نامزدهای حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در این ایالت‌ها رای خواهند داد.

سخنرانی وضعیت کشور فرصتی را برای رئیس‌جمهور آمریکا فراهم می‌آورد تا به طور مستقیم با مردم آمریکا صحبت کند. از این نظر سخنرانی مذکور می‌تواند فرصت خوبی برای بایدن جهت بالا بردن میزان محبوبیت خود در بین مردم آمریکا باشد، چرا که طبق نتایج نظرسنجی‌های مذکور، شدت نارضایتی مردم آمریکا از بایدن رو به افزایش است و وی اکنون تحت تاثیر موضوعات مختلفی مانند وضعیت اقتصادی آمریکا، جنگ غزه و سیاست‌های مهاجرتی‌اش جایگاه مطلوبی در بررسی‌های انجام گرفته ندارد.

این سومین سخنرانی «وضعیت کشور» بایدن خواهد بود که فرصتی برای تشریح دیدگاهش در بحبوحه مبارزات انتخاباتی در آمریکا هم فراهم می‌آورد. سال گذشته نطق بایدن در جریان سخنرانی سالانه هشتمین سخنرانی طولانی در مورد وضعیت آمریکا طی ۶۰ سال اخیر عنوان شد.  

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1629921

مهمترین اخبار ایران و جهان: