نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 01:29

ضرورت حفظ حرمت‌ها در پیاده‌راه عالی‌قاپوی اردبیل

اردبیل_ دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل گفت: عالی قاپو سالیان سال میزبان عزاداران حسینی بوده است که حفظ حرمت‌ها در آن محدوده ضروری و لازم است.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال آفاقی شامگاه سه‌شنبه در بازدید از پیاده‌راه عالی قاپو اردبیل اظهار کرد: پیاده راه عالی قاپو با توجه به قدمت مذهبی سالیان سال میزبان عزاداران حسینی و دسته‌های عزاداری بوده که با وجود مسجد و سقاخانه و آرامگاه‌های در بقعه شیخ صفی‌الدین حفظ حرمت‌ها در آن محدوده ضروری و لازم است.

وی ضمن انتقاد از وضعیت حاکم به دلایل گوناگونی چون مسائل ترافیکی، وجود مزاحمت‌ها و وضعیت نامناسب در پیاده راه عالی قاپو از حیث عفاف و حجاب، افزود: ساماندهی منطقه در اسرع وقت در برنامه‌های اجرایی مسئولان قرار بگیرد.

دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل ادامه داد: متناسب با فلسفه طراحی و نامگذاری پیاده راه، مدیریت لازم و مؤثر در زمینه فرهنگی و تاریخی و استفاده از فضا در جهت کارکرد پیش بینی شده و اولیه وجود ندارد، اقدامات موردی و مقطعی قبلی در مناسبت‌های خاص نیز ناکافی بوده است.

آفاقی با تشریح کارکرد پیاده راه‌ها بر سر زندگی شهروندان و ارتباطات فرهنگی و افزایش کیفیت محیطی خاطرنشان کرد: از مسئولین ذیربط تقاضا داریم در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به ساماندهی و رفع نارسایی‌ها و مشکلات و معضلات و نارضایتی‌های مرتبط اقدام کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1403946

مهمترین اخبار ایران و جهان: