نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 19:16

احداث باغ انگور ۱۴ هکتاری در شاهرود/۲۰ نفر مشغول کار شدند

شاهرود_ رئیس سازمان جهاد کشاورزی شاهرود از احداث باغ انگور ۱۴.۵ هکتاری توسط یکی از کارخانه‌های شاهرود خبر داد و گفت: این باغ برای ۲۰ نفر اشتغال زایی به همراه داشته است.

حمید آقا بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه سال گذشته باغ ۱۴.۵ هکتاری توسط یکی از کارخانه‌های شاهرود احداث شده است، ابراز داشت: پیش بینی برداشت محصول این باغ برای سال آینده است.

وی ضمن بیان اینکه در این مزرعه بالغ بر ۳۰ هزار اصله نهال انگور شاهانی مکی کشت شده است، افزود: انتخاب این رقم با توجه به مقاومت گیاه نسبت به تنش‌های کم آبی و تجاری بودن محصول صورت گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شاهرود ضمن بیان اینکه این باغ سه هزار اصله نهال دیگر از ارقام مختلف را در دل خود جای داده است، ابراز داشت: برای این منظور این اقدام صورت گرفت تا با بررسی میدانی بتوانیم به این نقطه برسیم با توجه به شرایط آب و هوایی کدام نوع در فاز توسعه‌ای بعدی جواب گوی خواهد بود.

آقا بیگی ضمن بیان اینکه بررسی کشت انگور با توجه به تناژ و ریال مناسب در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: این در نهایت به مجموعه شهرستان کمک خواهد کرد تا پایلوت تحقیقات میدانی بیشتری پیرامون انگور در شاهرود انجام شود.

وی ضمن بیان اینکه سیستم کشت این باغ به صورت داربستی است، افزود: این روش امکان برداشت مکانیزه محصول را می‌دهد و فضای مناسبی را نیز ایجاد می‌کند تا بتوانید تعداد نهال‌های بیشتری کشت کنید و سم‌پاشی آن نیز آسان‌تر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شاهرود ضمن بیان اینکه بالغ بر ۲۰ نیروی انسانی در این مجموعه مشغول کار شدند، اضافه کرد: در افق دور دست شاید بتوان ۱۰۰ فرصت شغلی را در این باغ ایجاد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1440446

مهمترین اخبار ایران و جهان: