نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 20:43

چک: اوکراین فقط یک فرصت برای ضد حمله طی سال جاری دارد

رئیس جمهور جمهوری چک به اوکراین هشدار داد که این کشور تنها یک فرصت برای انجام ضد حمله علیه روسیه طی سال جاری میلادی دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «پیتر پاول» رئیس جمهور جمهوری چک روز یکشنبه گفت معتقد است که ارتش اوکراین تنها یک فرصت طی سال جاری میلادی برای انجام ضد حمله در اختیار دارد.

وی که یک ژنرال بازنشسته ارتش چک بوده، پیشتر رئیس کمیسیون نظامی ائتلاف ناتو بوده است.

پاول که با شبکه سی‌ان‌ان مصاحبه می‌کرد، افزود: «گفتم که اوکراینی‌ها تنها یک فرصت برای انجام ضد حمله طی سال جاری خواهند داشت در صورتی که ضد حمله‌ای که در حال حاضر انجام می‌شود شکست بخورد، آماده سازی برای انجام ضد حمله جدید به دلایلی غیرممکن خواهد بود».

رئیس جمهور جمهوری چک گفت: «در نتیجه فعالیت‌های ارتش اوکراین طی سال 2023، احتمالا مذاکرات برای پایان درگیری‌ها آغاز می‌شود یا آنکه درگیری‌ها وارد مرحله انجماد تا پایان سال جاری خواهد شد تا اوکراین بتواند نیروهای جدیدی را برای انجام ضد حمله‌ای دیگر بسیج کند».

 وی افزود: « برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که اوکراین هنوز تمامی نیروهایی که برای ضد حمله آماده سازی کرده، استفاده نکرده است اما به عنوان یک نظامی سابق، می‌توانم بگویم که روس‌ها روش‌های اوکراینی‌ها برای ضد حمله را می‌دانند و روند فعالی را برای ایجاد خطوط دفاعی ایجاد کرده‌اند».    

پاول به موضوع پیوستن اوکراین به ناتو نیز اشاره کرد و گفت: «پیوستن اوکراین به اوکراین تا زمانی که درگیری‌ها ادامه دارد، امکان پذیر نیست و همه با این دیدگاه توافق دارند و اوکراینی‌ها خودشان نیز می‌دانند که پیوستن به ناتو در شرایط کنونی محال است».

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا نیز روز شنبه در سخنانی گفت: «آمریکا هیچگونه تدابیر به خصوصی برای تسهیل پیوستن اوکراین به پیمان ناتو اتخاذ نکرده است».

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: «اوکراین باید تمامی معیارهای لازم برای پیوستن به ناتو را همانند دیگر کشورها داشته باشد و با این کشور به گونه‌ای متفاوت تعامل نخواهد شد».

بایدن در ادامه تاکید کرد: «مسیر پیوستن اوکراین به پیمان آتلانتیک شمالی آسان نخواهد بود».

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1293702

مهمترین اخبار ایران و جهان: