نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 09:34

شرکت‌های دانش بنیان به حوزه کشاورزی ورود پیدا کنند

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بخش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سیاست وزارتخانه جهاد کشاورزی حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسین آهنی مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بخش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در نشست هم‌اندیشی بررسی مشکلات سرمازدگی محصولات کشاورزی منطقه ۲ کشور در اصفهان اظهار کرد: امسال از سرمای دی ماه تا بهار ۱۴۰۲ نزدیک به ۵۰ همت خسارت در ۲۱ استان وارد شد.

 وی افزود: در برخی مناطق توسعه اراضی متناسب با نیازهای اکولوژیکی نبوده و به تغییر اقلیم توجه کافی نشده است، در این شرایط بسته‌های فناورانه ما را از مشکلات نجات می‌دهد.

آهنی با تأکید بر اینکه سیاست وزارتخانه جهاد کشاورزی حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است، گفت: مدیریت زمان در مخاطرات مهم است، آمادگی مقابله نیز باید همواره حفظ شود، در مواقع ایجاد بحران نباید زمان را از دست داد، در مجموع با استفاده از علم و دانش به دنبال این هستیم با بسته‌های فناورانه شدت خسارات را کاهش دهیم و به سمت هوشمندسازی حرکت کنیم.

شهر اصفهان ایستگاه هواشناسی مجهز و رادار هواشناسی ندارد

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در ادامه این نشست عنوان کرد: از متخصصان حوزه کشاورزی درخواست داریم که راهکارهای پیشگیری از سرمازدگی را ارائه دهند.

وی با تأکید بر اینکه باید ارزیابی‌ها دقیق باشید و پیش‌بینی عوامل مختلف انجام شود، تصریح کرد: وقتی مشارکت بهره‌برداران وجود داشته باشد، خسارات کاهش می‌یابد.

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: در بخش زیرساخت‌ها نیاز به تجهیزات است، برای نمونه هنوز شهر اصفهان ایستگاه هواشناسی مجهز و رادار هواشناسی ندارد که نیاز است در این زمینه اقدامات عاجل انجام شود.

به گزارش فارس، نشست هم‌اندیشی بررسی مشکلات سرمازدگی محصولات کشاورزی منطقه 2 کشور با حضور مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بخش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی، برخی مدیران و کارشناسان سازمان و سایر مدعوین برگزار شد.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1301790

مهمترین اخبار ایران و جهان: