نیوز سیتی!
03 اسفند 1401 - 16:40

روزهای پایانی سال بهترین زمان برای اهدای خون است

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، با توجه روزهای پایانی زمستان، از هموطنان درخواست کرد قبل از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، نسبت به اهدای خون برای بیماران اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی جمالی گفت: این روزها یاد آور عشق و ایثار است که اکنون اهدای خون یکی از بالا ترین جلوه‌های ایثار به شمار می‌رود.

وی ضمن تقدیر از نیروهای مسلح خصوصاً پاسداران و جانبازان که روز این عزیزان به میلاد ملکوتی بزرگان دین مزین است، افزود: همیشه این عزیزان با اهدای جمعی و اقدام فردی از نیازمندان به خون حمایت کرده اند و ما از ایشان دعوت می‌کنیم که این روزهای عزیز و بزرگ را نیز با اهدای خون و پیوستن به پویش چتر سرخ زندگی، پر برکت سازند.

مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران ماه اسفند را ماه پر برکت و مزین به اعیاد ملی و مذهبی دانست که فرصت خوبی برای اقدامی نیک و شایسته و متبرک کردن کارنامه یک سال پر تکاپو با اهدای خون است.

وی افزود: خوشبختانه هم اکنون ذخایر خون در کشور در وضعیت مناسبی قرار دارد اما وضعیت هوا قابل پیش بینی نیست و ماه اسفند ترافیک شهری افزایش می‌یابد و به زودی سفرها نیز آغاز می‌شود و این فرصت باقی مانده تا ماه مبارک رمضان که عید ۱۴۰۲ به وجود آن مزین و متبرک است زمان مناسبی است که هموطنان به شادی عید بیماران بیاندیشند و با اهدای خون، سال امن و همراه با سلامتی را به این عزیزان هدیه دهند و این روزهای شاد و عزیز را به جشنواره نجات و ایثار بدل سازند.

جمالی در پایان از همه مردم که سلامت و واجد شرایط اهدای خون هستند خصوصاً بانوان و جوانان دعوت کرد تا اهدای خون را در برنامه زندگی خود قرار دهند و شاهد برکت این کار خیر در زندگی خود و هموطنانشان باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1050890

مهمترین اخبار ایران و جهان: