نیوز سیتی!
12 دی 1401 - 09:43

سال ۲۰۲۲، سال پرتلفات رژیم صهیونیستی با حداقل ۳۱ کشته

آمار رسمی اعلام شده از مراجع صهیونیستی حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۲ بیشترین میزان تلفات را داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه الگمینر، بر اساس آمار منتشر شده توسط دستگاه پلیس رژیم صهیونیستی، نظامیان صهیونیست در سال ۲۰۲۲ در میان موجی از خشونت‌ها، افزایش تیراندازی، پرتاب سنگ و بمب‌های آتش زا سپری کردند و این سال شاهد تعداد بیشترین حملات در مناطق اشغالی ۱۹۴۸ و کرانه باختری در مقایسه با مجموع سه سال گذشته بوده است.

مجموع آمار سالانه نشان می‌دهد که حملات تیراندازی در کرانه باختری در سال گذشته میلادی بیش از چهار برابر شده و از ۶۱ حادثه در سال ۲۰۲۱ به ۲۸۵ مورد در سال ۲۰۲۲ رسیده است.

همچنین روند افزایشی در حملات و پرتاب سنگ در اراضی اشغالی کرانه باختری نیز به ثبت رسیده است. حملات با سنگ با ثبت بیش از ۷۵۰۰ مورد در سال ۲۰۲۲، افزایشی ۳۷ درصدی نسبت به سال قبل و دوبرابر میزان ثبت شده در سال ۲۰۱۹ را نشان می‌دهد. در این میان اما برخلاف انتظارها حملات کوکتل مولوتف نسبتاً کاهش یافته است، از ۱۰۲۲ در سال ۲۰۲۱ به ۱۲۶۸ در سال ۲۰۲۲ رسیده است.

تعداد حملات با چاقو نیز در کرانه باختری اندکی کاهش یافت و از ۱۸ مورد در سال ۲۰۲۱ به ۱۴ مورد در سال ۲۰۲۲ رسید، اما در سال ۲۰۲۲ تعداد سلاح‌های ضبط شده نزدیک به یک چهارم افزایش یافت و از ۳۹۷ سلاح توقیف شده در سال ۲۰۲۱ به ۴۹۳ سلاح در سال ۲۰۲۲ رسیدیم.

همچنین بیش از ۲۶۰۰ فلسطینی به اتهام ساختگی تروریستی در سال ۲۰۲۲ در کرانه باختری دستگیر شدند که تقریباً ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

به گفته ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی، در سال میلادی ۲۰۲۲، حداقل ۳۱ نفر در حملات علیه صهیونیست‌ها در سراسر فلسطین اشغالی و شهرک‌های اشغالی کرانه باختری کشته شدند که ۲۴ نفر از آنها غیرنظامی بودند. بر اساس آماری که توسط سرویس امنیت داخلی شین بت و داده‌های عمومی به اشتراک گذاشته شده است، بیش از ۱۰۰ نفر دیگر مجروح شدند. این رقم نشان دهنده افزایش شدید آمار مرگ و میر در میان صهیونیست‌ها طی سال‌های اخیر است. این آمار در سال ۲۰۲۱ چهار نفر، در سال ۲۰۲۰ سه نفر و در سال ۲۰۱۹ فقط پنج نفر اعلام شده بود.

از سوی دیگر بر اساس آمار دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل، ۱۴۶ فلسطینی در فاصله ۱۹ ژانویه تا ۱۹ دسامبر ۲۰۲۲ توسط نیروهای اشغالگر اسرائیلی در کرانه باختری و شرق بیت المقدس به شهادت رسیدند.

در ماه نوامبر گذشته یعنی حدود یک ماه پیش نیز ارتش اسرائیل اعلام کرده بود که از ابتدای سال تاکنون حدود ۵۰۰ حمله فلسطینی‌ها را خنثی کرده است. سرهنگ دوم «آویو کوچاوی»، رئیس ستاد مستقر ارتش اشغالگر اسرائیل، در ماه سپتامبر گذشته گفته بود که افزایش حملات فلسطینی‌ها تا حد زیادی ناشی از شکست تشکیلات خودگردان فلسطین در برقراری حکومت در مناطق خاصی از کرانه باختری است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 949146

مهمترین اخبار ایران و جهان: