نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 14:19

امکانات برای اسکان و پذیرایی زائران اربعین در تمرچین مهیا است

ارومیه - رئیس بنیاد مستضعفان گفت: در حال حاضر تمام امکانات برای اسکان و پذیرایی زائران اربعین حسینی در مرز تمرچین مهیا شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز فتاح پیش از ظهر پنجشنبه در بازدید از مواکب اربعین حسینی در مرز تمرچین پیرانشهر اظهار کرد: این مرز یکی از مسیرهای بسیار خوب برای اعزام زائران است.

وی با بیان اینکه تمام امکانات برای اسکان و پذیرایی زائران مهیا شده است، اظهار کرد: مرز تمرچین ظرفیت بسیار خوبی برای اعزام زائران با ظرفیت چندین هزار نفر دارد.

رئیس بنیاد مستضعفان به همراه استاندار آذربایجان‌غربی روز پنجشنبه در سفر یک روزه به آذربایجان‌غربی از مرز تمرچین پیرانشهر و زیرساخت‌های این مرز برای تردد زائران اربعین حسینی بازدید کرد.

امکانات برای اسکان و پذیرایی زائران اربعین در تمرچین مهیا است

مرز تمرچین در ۱۵ کیلومتری غرب پیرانشهر، جنوب آذربایجان غربی و نقطه مقابل مرز حاج عمران عراق قرار دارد و یکی از نزدیک ترین مسیرهای زمینی جمهوری اسلامی به دریای مدیترانه شرقی است.

این مرز زمینی تا شهر ارومیه، مرکز استان ۱۶۰ کیلومتر فاصله دارد و فاصله نزدیک ترین شهرها به این مرز، پیرانشهر در ایران و چومان در عراق است که به ترتیب حدود ۱۱ کیلومتر و ۲۵ کیلومتر با گمرک تمرچین فاصله دارد و از تمرچین تا سامره ۴۵۰ کیلومتر، تا کربلا ۶۵۰ کیلومتر، تا کاظمین ۵۳۵ کیلومتر و تا نجف اشرف ۷۱۰ کیلومتر مسافت دارد.

مرز تمرچین پیرانشهر در سال ۱۳۸۶ به عنوان مرز رسمی زمینی شناخته شد و نقش آن در اقتصاد منطقه چشمگیر است و سال گذشته برای اولین بار امکان تردد زائران اربعین از این مرز فراهم شد که حدود ۷۰ هزار تردد در این ایام ثبت شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1466146

مهمترین اخبار ایران و جهان: