نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 17:20

اتصال ۳۰۰ روستای لرستان به اینترنت در دستور کار قرار گرفت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: از مجموع ۱۵۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار در لرستان، ۳۰۰ روستا فاقد پوشش ارتباطی دیتا و اینترنت شناسایی شده است که مجوز سایت جدید برای اتصال این روستاها به شبکه اینترنت اخذ شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مجتبی صارمی در جمع رسانه‌ها با اشاره به اینکه از مجموع ۱۵۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار در لرستان، ۳۰۰ روستا فاقد پوشش ارتباطی دیتا و اینترنت شناسایی شده است، اظهار کرد: با پیگیری‌ها و جلسات زیادی که برگزار شد مجوز این ۳۰۰ روستا را برای احداث سایت جدید و ارتقای تکنولوژی اخذ شده تا از اینترنت ۲G، ۳G و ۴G و اینترنت پرسرعت برخوردار شوند.

وی خاطرنشان کرد: مطالبه اصلی دورترین نقاط استان موضوع پوشش اینترنت است تا از این بستر برای آموزش و ارائه خدمات الکترونیک استفاده شود.خوشبختانه در روستاها با نصب دستگاه‌های تقویت‌کننده روی دکل‌های مخابراتی، اینترنت پرسرعت ۴G را در اختیار روستائیان استان قرار دادیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به اینکه اعتبارات زیادی برای پوشش اینترنتی به استان اختصاص پیدا کرده است، گفت: برای هر سایت بین ۶ تا ۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، که با احتساب هزینه راه‌سازی و برق هزینه احداث هر سایت ۹ میلیارد تومان خواهد بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1477590

مهمترین اخبار ایران و جهان: