نیوز سیتی!
21 شهریور 1402 - 11:20

قیمت نفت به 91 دلار نزدیک شد

قیمت نفت که هفته گذشته با تمدید کاهش تولید و عرضه عربستان و روسیه به بالای 90 دلار در هر بشکه رسیده بود، امروز نیز روند افزایشی خود را حفظ کرده و به 91 دلار نردیک شده است.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، با توجه به اینکه سرمایه‌گذاران به دنبال آمارهای کلان اقتصادی هستند که می‌تواند نشان دهد که آیا نرخ بهره در آینده در آمریکا و اروپا افزایش خواهد یافت، قیمت نفت در معاملات امروز بالای 90 دلار در هر بشکه باقی ماند.

 هر بشکه نفت برنت با 20 سنت افزایش 90.84 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 26 سنت 87.55 دلار معامله شد.

پس از اینکه عربستان و روسیه هفته گذشته تمدید کاهش تولید و عرضه نفت داوطلبانه خود به میزان 1.3 میلیون بشکه در روز تا پایان سال را اعلام کردند، قیمت نفت برنت برای نخستین بار در 10 ماه گذشته افزایش یافت.

به گفته تینا تنگ، تحلیلگر بازارهای سی‌ام سی، تاجران در حال رصد شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکا در ماه آگوست هستند که قرار است روز چهارشنبه منتشر شود؛ این آمار به خوبی می‌تواند  نشان دهد که تا چه میزان نرخ بهره در بزرگ‌ترین اقتصاد جهان افزایش می یابد.

انتظار می‌رود، فدرال رزرو در نشست هفته آینده نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد، هرچند دیدگاه‌ها در مورد افزایش یا توقف روند افزایش از سوی این بانک در ماه نوامبر متفاوت است.

تنگ گفت، با توجه به آمارهای اقتصادی بهتر از انتظار چین، چشم‌انداز میان مدت نفت افزایشی است؛ از طرفی کاهش تولید اوپک پلاس نیز عامل اصلی روند افزایشی قیمت نفت است.

بانک مرکزی اروپا نیز که در کانون توجه بازارهای نفت است، روز پنج‌شنبه تصمیم خود را در مورد نرخ بهره اعلام خواهد کرد. کمیسیون اروپا روز دوشنبه پیش‌بینی کرد، رشد منطقه یورو در سال‌های 2023 و 2024 کندتر از پیش‌بینی‌های قبلی باشد.

در عین حال، سرمایه‌گذاران در انتظار آمارهای صنعتی در مورد ذخایر نفت آمریکا هستند که  امروز بعدازظهر منتشر خواهد شد.

بررسی اولیه رویترز دیروز نشان داد، انتظار می‌رود ذخایر نفت خام در هفته منتهی به 8 سپتامبر حدود 2 میلیون بشکه کاهش یابد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1496083

مهمترین اخبار ایران و جهان: