نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 09:54

«خسروی» قدمگاه زائران اربعین حسینی

کرمانشاه- همزمان با موج بازگشت زائران اربعین به کشور از مرزهای کشور، مرز خسروی با فراهم کردن امکانات و شرایط لازم آماده ورود زوار به کشور است و مواکب نیز برای پذیرایی از رائران آماده‌اند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها-یحیی بیابادی: مرز خسروی در شهرستان قصرشیرین استان کرمانشاه امسال با توسعه زیرساخت‌های مرزی و ارتقای خدمات دهی به زائران اربعین تا کنون توانسته است میزبان شایسته ای برای زوار امام حسین (ع) باشد.

انجام ۲۷۰ کیلومتر روکش آسفالت محورهای مواصلاتی، ایجاد سایبان‌های مرز، افزایش گیت های تردد مرزی و احداث درب دوم در نقطه صفر مرزی همگی از جمله امکاناتی بودند شرایط تردد روان و بدون مشکل را برای زائران رقم زدند.

در فاصله ۲ روز مانده به مراسم اربعین حسینی موج بازگشت زائران به کشور آغاز شده و مرز خسروی شاهد بازگشت زائران به کشور است و تردد روان و بدون مشکل در جریان است به صورتی که ورود زائران از خروج آنها سبقت گرفته است.

بنا به اعلام مسئولان ستاد اربعین استان کرمانشاه شرایط و امکانات لازم برای بازگشت زوار به کشور از طریق پایانه مرزی خسروی مهیا است.

آمادگی کامل مرز خسروی برای بازگشت زائران

علی شعبانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت مرز خسروی در آستانه اربعین حسینی، اظهار کرد: با توجه به اینکه به روزهای پایانی راهپیمایی اربعین نزدیک می‌شویم موج بازگشت زائران به کشور آغاز شده است.

وی با اشاره به آمادگی مرز خسروی برای بازگشت زائران اربعین، افزود: تمامی امکانات برای بازگشت فراهم است.

جانشین ستاد اربعین استان کرمانشاه تصریح کرد: هم اکنون میزان ورود زائران به کشور ۲ برابر خروج زوار از مرز خسروی است.

«خسروی» قدمگاه زائران اربعین حسینی

شعبانی بیان کرد: با توجه به اینکه چهار روز تا اربعین حسینی باقی مانده آمادگی لازم برای افزایش تعداد موارد خروج از کشور نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: وسایل حمل و نقل در داخل ایران و مرز خسروی برای بازگشت زوار فراهم است و موکب ها نیز آماده پذیرایی از زائران هستند.

جانشین ستاد اربعین استان کرمانشاه با اشاره به استقرار ناوگان اتوبوسرانی برای جابجایی زوار، گفت: ۱۳۰ دستگاه اتوبوس در مرز خسروی و ۱۲۵ دستگاه اتوبوس در مرز منذریه در حال خدمت رسانی به زوار هستند.

بازگشت بیش از ۴۵ هزار زائر طی شبانه روز گذشته به کشور از مرز خسروی

فریبرز کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۴ هزار و ۶۸۵ نفر تردد از مرز خسروی به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به آمار افزایشی بازگشت زائران از مرز خسروی، افزود: از این میزان ۱۲ هزار و ۷۱۲ نفر از کشور خارج شده و ۴۱ هزار و ۹۷۳ نفر وارد کشور شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: از آمار خروجی‌های مرز خسروی ۱۲ هزار و ۵۰۲ نفر ایرانی و ۲۱۰ نفر غیرایرانی بوده‌اند.

«خسروی» قدمگاه زائران اربعین حسینی

وی خاطرنشان کرد: در بازه زمانی ذکر شده ۴۱ هزار و ۸۶۲ زائر ایرانی و ۱۱۱ زائر غیرایرانی به کشور ایران وارد شده‌اند.

برای موج بازگشت زائران از مرز خسروی آماده‌ایم

محمدطیب صحرایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز موج بازگشت زوار اربعین حسینی، اظهار کرد: از مجموعه پلیس راهور، هلال احمر و اورژانس خواسته‌ایم تا گشت‌های جاده‌ای خود را فعال‌تر کنند.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: از طرفی موکب‌های مسیر بازگشت زوار را هم فعال‌تر کرده‌ایم تا خدمات بیشتری به زوار ارائه بدهند.

وی با اشاره به استقبال بالایی که امسال زوار اربعین از مرز خسروی داشتند، گفت: حجم تردد زوار از مرز خسروی فراتر از پیش بینی‌ها بود و با این روند در سال‌های آینده جهشی را در تردد زوار از این مرز خواهیم داشت.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: با توجه به استقبال و حضور گسترده‌ای که در اربعین امسال تجربه کردیم، برای سال‌های آینده باید مقدمات را دقیق‌تر، وسیع‌تر و به موقع آماده کنیم.

صحرایی یادآوری کرد: مرز خسروی با توجه به سابقه خوب تاریخی می‌تواند محل خیر و برکت بیشتری برای مردم و مرز مناسبی برای تشرف زوار به عتبات عالیات باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1484139

مهمترین اخبار ایران و جهان: