نیوز سیتی!
27 فروردین 1403 - 13:56

کرملین: هیچکس علاقه‌ای به تشدید تنش در خاورمیانه ندارد

دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه از همه کشورها خواست در رابطه با تشدید تنش بین ایران و اسرائیل، خویشتنداری بیشتری از خود نشان دهند تا اوضاع منطقه وخیم نشود و سفیر روسیه نیز نسبت به خطر «جنگ بزرگی» در صورت پاسخ اسرائیل به حمله ایران هشدار داد.

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد که مقامات مسکو از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه به دلیل درگیری مستقیم ایران و اسرائیل نگران هستند و از همه کشورها می‌خواهند که خویشتن داری بیشتری از خود نشان دهند. 

پسکوف امروز در کنفرانس مطبوعاتی در این رابطه گفت: «ما به شدت نگران تشدید وخامت اوضاع در منطقه خاورمیانه هستیم. و به منظور جلوگیری از افزایش تنش از همه کشورها و مناطق می‌خواهیم که از خود خویشتن داری بیشتری نشان داده و باعث تحریک بیشتر اوضاع نشوند.»

به گفته دبیر مطبوعاتی پوتین، هیچ یک از طرفین علاقه‌ای به تشدید بیشتر این درگیری ندارند و در این راستا، مسکو به هر دو طرف ایرانی و اسرائیلی یادآور شده که حل تمامی اختلافات منحصراً از طریق روش‌های دیپلماتیک ممکن است.

سفیر روسیه: در صورت پاسخ اسرائیل به ایران، جنگ بزرگی رخ خواهد داد

آناتولی ویکتوروف، سفیر روسیه در  تل آویو نیز ابراز عقیده کرد، اگر  اسرائیل به حملات ایران به صورت پاسخ تلافی جویانه واکنش نشان بدهد، ممکن است یک جنگ تمام عیار  و بزرگ در منطقه خاورمیانه آغاز شود.

این دیپلمات در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: "اگر در شرایط کنونی موضوع اقدام تلافی جویانه و مقابله به مثل اسرائیل مطرح شود، هیچ  نتیجه خوبی از آن حاصل نخواهد شد و خاورمیانه ممکن است به یک جنگ بزرگ منطقه‌ای کشیده شود."

پیش از این دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس هم ابراز امیدواری کرده بود که اسرائیل علیه ایران دست به اقدام تلافی جویانه نزند. کامرون گفت، به نظر او، اسرائیل باید «نه تنها با قلب خود، بلکه با سر» فکر کند و توجه خود را روی اقدامات جنبش فلسطینی حماس معطوف کند.

یک روز قبل، کاخ سفید نیز تاکید کرد که نیروهای مسلح آمریکا قصد ندارند در هیچ عملیات نظامی تلافی جویانه علیه ایران در صورت انجام آن از سوی اسرائیل مشارکت کنند. همچنین طبق گزارش خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا شخصا به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل هشدار داده که «اگر اسرائیل تصمیم بگیرد حملات موشکی و پهپادی گسترده  ایران را تلافی کند، ایالات متحده در  عملیات مقابله به مثل علیه ایران شرکت نخواهد کرد.»

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1699483

مهمترین اخبار ایران و جهان: