نیوز سیتی!
14 بهمن 1402 - 14:02

دمشق: نیروهای نظامی آمریکا صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کنند

وزارت امور خارجه سوریه حملات بامدادی آمریکا به سوریه را نقض حاکمیت سوریه دانست و تاکید کرد که این حملات علت اصلی بی‌ثباتی در جهان است و نیروهای آمریکایی امنیت و صلح جهانی را تهدید می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تجاوز سحرگاه امروز ایالات متحده آمریکا به خاک سوریه  نقض حاکمیت، تمامیت ارضی و امنیت مردم سوریه است.

در این بیانیه آمده است که این حمله منبع اصلی بی‌ثباتی در جهان است و نیروهای نظامی آمریکا صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کنند.

وزارت خارجه سوریه اظهار داشت که آنچه آمریکا مرتکب شد، آتش درگیری‌ها در خاورمیانه را ملتهب می‌کند و بسیار خطرناک است.

وزارت امور خارجه سوریه افزود: جای تعجب نیست که آمریکا در تجاوز خود منطقه شرقی سوریه را هدف قرار داده است؛ زیرا [منطقه شرقی سوریه] جایی است که نیروهای سوریه در حال نبرد با بقایای گروهک تروریستی داعش هستند و آمریکا برای احیای فعالیت‌های تروریستی داعش تلاش می‌کند.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: جمهوری عربی سوریه این نقض آشکار آمریکا را محکوم و تمام بهانه‌ها و دروغ‌هایی آمریکا برای توجیه این حمله، قاطعانه رد می‌کند.

شب گذشته جنگنده‌های آمریکا به مناطقی بین البوکمال و المیادین در شرق سوریه و غرب عراق حمله کردند که بنا به گفته وزارت دفاع سوریه این حملات منجر به شهادت و زخمی شدن نظامی‌ها و غیر نظامیان شده است. منابع امنیتی به رسانه‌های عراق نیز گفتند که در این حملات سه نفر شهید و 14 تن دیگر زخمی شد‌ه‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1658983

مهمترین اخبار ایران و جهان: