نیوز سیتی!
25 دی 1402 - 13:14

«شرم باد»، واکنش به پیام آمریکا در صدمین روز جنگ غزه

نمایندگی فلسطین در سازمان ملل امروز در پیامی در ایکس، بی‌توجهی وزیر خارجه آمریکا به 24 هزار فلسطینی شهید در 100 روز حملات اسرائیل را شرم‌آور خواند.

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ «شرم بر کسانی که شریک جرم هستند و خواستار آتش‌بس فوری در غزه نیستند»، این واکنش امروز نمایندگی فلسطین در سازمان ملل به پیام وزیر خارجه آمریکا آنتونی بلینکن به مناسبت صد روزگی جنگ غزه خطاب به او، بایدن و نمایندگی آمریکا در این نهاد بین‌المللی است. 

وزیر خارجه آمریکا که کشورش با استفاده از حق وتو مانع تصویب قطعنامه آتش‌بس جنگ غزه در شورای امنیت سازمان ملل شده، در پیام چند ساعت پیش خود در شبکه اجتماعی ایکس بدون کلمه‌ای اشاره به ۲۴ هزار فلسطینی که جان خود را در ۱۰۰ روز حملات اسرائیل (تا یکشنبه) از دست داده‌اند، در اشاره به اسرای حماس نوشت «۱۰۰ روز اسارت در غزه بسیار طولانی است» و بعد قول بازگرداندن آن‌ها را داد.

این بی‌توجهی در حالی است که سازمان نجات کودکان می‌گوید بیش از ۱۰ هزار کودک در ۱۰۰ روز حملات هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی شهید شده‌اند که معادل ۱۰۰ کودک در روز است. همچنین روزانه به طور متوسط ۱۰ کودک مجروح در غزه یک عضو خود را در عمل‌های قطع عضو بدون بیهوشی به دلیل کمبود دارو از دست می‌دهند.

 

 

نمایندگی فلسطین در سازمان ملل در پیامی خطاب به یونیسف، سازمان نجات کودکان و دیوان بین‌المللی  دادگستری که پرونده نسل‌کشی اسرائیل در آن گشوده شده، با اشاره به این آمار هشدار داد هر روز انفعال و تاخیر در آتش‌بس به معنای کشته و مجروح شدن تعداد بیشتری غیرنظامی است. 

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1638483

مهمترین اخبار ایران و جهان: