نیوز سیتی!
12 تیر 1402 - 09:08

صادرات ۷۵ میلیون دلار کاای غیرنفتی در مازندران

ساری- ناظر گمرکات مازدران میزان صادرات غیرنفتی استان را در بهار سال جاری ۷۵ میلیون دلار اعلام کرد.

عسگر نیک نفس در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در بهار امسال ۳۲۰ هزار و۷۹۵ تن کالا به ارزش ۷۵ میلیون و ۷۹۴ هزار دلار کالااز گمرکات مازندران صادر و یک میلیون و ۳۳ هزار تن کالا به ارزش ۶۰۷ میلیون و ۶۷۲ هزار دلار سهم واردات مازندران بود.

وی افزود: در این مدت صادرات غیرنفتی گمرکات مازندران ازنظر وزنی ۸ درصد رشد و ازنظر ارزشی تغییر چندانی نداشته است و واردات گمرکات مازندران به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۱۲۱ و۱۴۱ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در بهار امسال عمده ترین اقلام اساسی وارداتی شامل ذرت، گندم، جو، خوراک آماده دام و چربی‌ها و روغن‌های حیوانی و نباتی به مازندران بوده که از نظر وزنی ۹۳ درصد و از نظر ارزشی ۸۹ درصد از کل واردات گمرکات مازندران را به خود اختصاص داده اند.

نیک نفس تصریح کرد: عراق، روسیه، پاکستان، ترکمنستان وقزاقستان ۵ کشور اول مقصد کالای‌های صادراتی بوده که به ترتیب ۳۸ میلیون و ۹۴۰ هزار دلار، ۱۲ میلیون و ۲۰۹ هزاردلار، ۴میلیون و۶۸ هزار دلار، ۳ میلیون و ۸۳۵ هزاردلار و ۳ میلیون و ۱۸۲ هزار دلار به این ۵ کشور صادر شده است.

ناظر گمرکات مازندران یادآور شد: همچنین ۵ کشور اول مبدا کالاهای وارداتی در سه ماهه اول امسال به ترتیب شامل ترکیه به ارزش ۱۹۷ میلیون و ۱۱۱ هزار دلار، امارات ۱۷۱ میلیون و۶۷۹ هزار دلار، روسیه ۸۷ میلیون و۱۴۴ هزار دلار، آلمان ۲۹ میلیون و ۸۷۶ هزاردلار و انگلستان ۲۹ میلیون و ۲۷۳ هزار دلاربوده است.

وی افزود: همچنین در این مدت یک میلیون و۴۰ هزار تن کالا از مسیر گمرکات مازندران ترانزیت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی و ارزشی بیش از صد درصد رشد داشته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1326883

مهمترین اخبار ایران و جهان: