نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 11:47

تشدید حضور نظامی آمریکا در دریای سرخ اقدامی تجاوزکارانه است

جنبش انصارالله یمن با صدور بیانیه‌ای به گسیل نظامیان و ناوهای جنگی از سوی آمریکا به منطقه دریای سرخ واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه اسپوتنیک، «علی القحوم» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در سخنانی تاکید کرد: اعزام نظامیان و ناوهای جنگی از سوی آمریکا به دریای سرخ اقدامی تجاوزکارانه است که امنیت منطقه و کشتیرانی بین‌المللی را در معرض تهدید قرار می‌دهد.

وی افزود: ما از نزدیک تحولات مرتبط با اعزام مستمر نظامیان آمریکایی و ناوهای جنگی به نزدیکی سواحل یمن، تنگه راهبردی باب المندب، جزایر ساحلی در العند، خوره عمیره، حضرموت، المهره، سقطری و میون را تحت نظارت داریم و این اقدامات را تجاوزی مستمر و توطئه‌ای شیطانی علیه یمن و کل منطقه ارزیابی می‌کنیم.

وی افزود: این حضور نظامی آمریکا به هیچ وجه قابل توجیه نیست و به طور ویژه امنیت منطقه را در معرض خطر قرار می‌دهد، همچنین تشدید حضور نظامی در تنگه باب المندب امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را تهدید کرده و نقض آشکار قوانین و عرف‌های بین المللی است.

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن همچنین با اشاره به تحولات آفریقا و تلاش کشورهای قاره سیاه برای رهایی کامل از استعمار همزمان با تشدید حمایت‌های آمریکا از اوکراین که موجب شده با ورود قوی‌تر چین به منطقه خاورمیانه، نقش آفرینی آمریکا در منطقه کمتر شود، افزود: این تحولات مواضع واشنگتن را تضعیف نموده و البته از طرف دیگر نقش‌آفرینی منفی و توطئه‌گونه آنها علیه منطقه را افشا نموده است.

القحوم توافق اخیر میان عربستان سعودی و ایران را که با میانجی‌گری چین انجام شد، دارای بازتاب‌های مثبت بر منطقه دانست و گفت: همزمان با این رخداد قدرت کشورهای بلوک شرق و بریکس در حال افزایش است که این موضوع موجب شکل گیری نوعی توازن منطقه‌ای و بین‌المللی جدید شده که در آن سیطره غربی‌ها تضعیف شده و در مسیر زوال قرار گرفته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1433483

مهمترین اخبار ایران و جهان: