نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 17:01

۱۶ موکب سمنان شناسنامه‌دار شدند/ 40 موکب همچنان در سامانه عتبات عالیات ثبت نشده است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه ۱۶ موکب استان در سامانه عتبات عالیات به ثبت رسید، گفت: ۴۰ موکب دیگر هم در استان در حال فعالیت هستند که در سامانه عتبات عالیات ثبت نشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام عباس عبداللهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در نشست اعضای شبکه هیأت استان سمنان که در مجتمع ولایت شهر سمنان برگزار شد، اظهار کرد: کارگروه هیأت در استان سمنان با هدف هم‌افزایی تمامی اضلاع مرتبط با بحث تشکل‌ها و علاقه‌مندان به هیأت‌ها در ابتدای سال ۱۴۰۰ تشکیل شد.

عبداللهی با بیان اینکه تعداد ۱۶ موکب در استان سمنان در سامانه عتبات عالیات به ثبت رسیده است، تصریح کرد: ۴۰ موکب دیگر هم در کل استان در حال فعالیت هستند که در سامانه عتبات عالیات ثبت نشده است و این آمار در مقایسه با دیگر استان‌ها علی‌رغم جمعیت کم، نشان از استعداد و ظرفیت بالای مردم در حوزه فعالیت‌های مذهبی و تشکل‌های مردمی دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان پیاده‌روی جاماندگان اربعین در دو سال گذشته را یک حماسه بزرگ در شرق و غرب استان و در همه شهرستان‌ها خواند و افزود: ایجاد این شور و حال و فضای گرم از برکات شبکه هیأت بود که توانست آن عهد همدلی را در سراسر شهرها و روستاهای استان برقرار کند؛ این کار حاصل نمی‌شد، مگر با نشستن شبکه‌های مختلف در کنار یکدیگر و امروز باید آن را به سمت یک جهش کمی و کیفی حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار با همکاری سپاه پاسداران و مجموعه‌های هیأت در هفته تبلیغات اسلامی همایش بزرگ «عهد همدلی» در استان سمنان برگزار شد، عنوان کرد: در این همایش استاندار سمنان، مدیرکل‌های مرتبط به عرصه فرهنگ، نماینده ولی‌فقیه، بسیج مداحان و بیش از ۵۰۰ شخص حقیقی فعال در حوزه هیأت حضور داشتند.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1176283

مهمترین اخبار ایران و جهان: