نیوز سیتی!
04 دی 1402 - 13:17

فارس پذیرای سرمایه گذاری های جدید در حوزه نفت و گاز است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: سرمایه گذاری جدید نفت گاز به شکل مشارکتی دولت و بخش خصوصی با استفاده از ظرفیت های بومی استان فارس انجام خواهد شد و بخش عمده‌ای از استان را در بر می گیرد.

حسن شیخ نیا در گفتگو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه ظرفیت های نفت گاز و پتروشیمی در استان فارس بی‌بدیل است، گفت: علاوه بر همجواری با ذخایر نفت و گاز که در استان بوشهر و هرمزگان قرار دارد، ظرفیت بسیار خوبی هم در خود استان فارس داریم. در کنار این ذخایر صنایع پایین دستی و صنایع مادری نیز در استان شکل گرفته که می‌تواند سازه‌های دریایی را در ظرفیت‌های بزرگ به اجرا برساند.

وی افزود: شرکت فاتح صنعت یکی از آن شرکت‌های بزرگی است که سال‌هاست به عنوان پیمانکار اصلی در حوزه نفت و گاز فعالیت دارد.

شیخ نیا تاکید کرد: تلاش استان این است که بتوانیم از این ظرفیت‌های بالقوه در استان به طور خدادادی وجود دارد استفاده کنیم و بتوانیم با توجه به دانشگاه‌ها و متخصصین، شرکت ها و پیمانکاران بسیار خوبی که در استان وجود دارند به نقطه مطلوبی برسانیم.

وی افزود: برنامه ریزی هایی که در استان داریم، چه در بخش دولتی و چه بخش خصوصی بر این اساس است که بتوانیم در زمینه نفت و گاز رتبه یک کشور را در آینده نزدیک به دست آوریم و به عنوان استان پیشتاز بتوانیم از این ذخایر استفاده کنیم.  همچنین صنایع پایین دستی این بخش را به جایی برسانیم که شأن مردم استان فارس است.

معاون اقتصادی استانداری فارس در تشریح سرمایه گذاری پیش رو گفت: این سرمایه‌گذاری هم توسط دولت است و هم توسط بخش خصوصی. یک کار مشترک است که انشاالله با همکاری‌هایی که برنامه‌ریزی شده یک بخش زیرساخت‌هایی است که دولت باید فراهم کند، یک بخش هم اقدامات و سرمایه گذاری هایی است که توسط پیمانکاران استان انجام می شود.

وی درباره منطقه جغرافیایی این سرزمین گذاری گفت:  مناطقی که ظرفیت نفت گاز و پتروشیمی دارد در اولویت هستند که بخش عمده‌ای از استان را در بر خواهد گرفت.

شیخ نیا در خصوص پیشی گرفتن از استان بوشهر عنوان کرد: منظور این است که در حوزه اجرای پروژه‌ها بتوانیم خود را به کشور معرفی کنیم، وگرنه از نظر حجم سرمایه‌گذاری که در بوشهر انجام شده و بیش از ۲۰ پالایشگاه است هم به دلیل ذخیره نفت و گاز استان و هم از نظر حجم سرمایه‌گذاری که در سالیان طولانی اتفاق افتاده شرایط برابر نیست.

وی تصریح کرد: مفهوم این است که در بخش خصوصی و اجرای پروژه‌ها و بومی‌سازی و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و دولتی بتوانیم پروژه ها را در استان، خودمان اجرا کنیم.

گفتنی است محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس دوم دی‌ماه در سومین همایش منطقه‌ای سرمایه‌گذاری فارس در جهرم ‌اعلام کرد که به زودی و با کشف میدان‌های جدید انرژی در فارس و با سرمایه‌گذاری  چهار میلیارد دلاری به عنوان استان اول انرژی در کشور معرفی خواهد شد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1615383

مهمترین اخبار ایران و جهان: