نیوز سیتی!
12 آبان 1402 - 15:55

ایجاد ۸ صنایع پایین دستی در حوزه پتروشیمی سنقر ضروری است

شرکت صنایع شیمیایی نگین سنقر گفت: متیل آمین به تنهایی خود کاربردی در ایجاد اشتغال ندارد، صنایع پایین دستی مجموعه مهم هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، یوسف شریفی مدیرعامل شرکت صنایع شیمیایی نگین سنقر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این پروژه الان در حال انجام است و اشتغالزایی خوبی دارد که بعد از راه‌اندازی اشتغال ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفری(ثابت) را به دنبال دارد.

 

وی با اشاره به تولید متیل‌آمین این واحد، ادامه داد: متیل آمین به تنهایی خود کاربردی در ایجاد اشتغال ندارد، صنایع پایین دستی مجموعه مهم هستند.

مدیرعامل واحد پتروشیمی سنقر به پیش‌بینی ایجاد ۸ صنایع پایین دستی با توافق شستا اشاره و بیان کرد: توافق شده ۴۰ درصد سرمایه‌گذاری آن‌ها را وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ۶۰ درصد را هلدینگ خلیج فارس تأمین کنند.

وی تصریح کرد: اگر این ۸ صنایع پایین دستی مهم و حیاتی راه‌اندازی شود، اشتغال(بیش از ۵۰۰ نفر) و آورده خوبی برای استان دارد.

شریفی در خصوص زمان راه‌اندازی این واحد، گفت: بخشی از پروژه وابستگی خارجی داد که خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته امیدواریم تا ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی برآورد سرمایه‌گذاری برای این ۸ صنایع پایین دستی را ۲۲۵ میلیون یورو عنوان‌ کرد و گفت: هلدینگ خلیج فارس به تنهایی نمی‌تواند تأمین کند نیاز به مشارکت دارد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1559839

مهمترین اخبار ایران و جهان: