نیوز سیتی!
29 اسفند 1401 - 18:15

قایقرانان سفرهای نوروزی خلیج گرگان توسط دریابانی آموزش دیدند

گرگان- جانشین پایگاه دریابانی بندرترکمن از برگزاری جلسه آموزشی برای سکانداران شناورهای تفریحی فعال درکریدورهای آبی خلیج گرگان و آشوراده در آستانه نورور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مجید یوسف زاده بعدازظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن ایام تعطیلات نوروزی و حضور مسافران از تمام نقاط کشور در سواحل دریای خزر و استفاده آنان از قایق‌های تفریحی اسکله‌های بندرترکمن و بندرگز، جلسه توجیهی ویژه مدیران اتحادیه شناورهای تفریحی در این یگان برگزار شد.

جانشین فرمانده پایگاه دریابانی بندرترکمن افزود: در این جلسه آموزش‌هایی در خصوص رعایت کامل قوانین دریانوردی به سکانداران ارائه و تذکراتی از قبیل داشتن جلیقه به تعداد مسافران، حفظ عفاف و حجاب، تردد در محدوده و زمان تعیین شده، به همراه داشتن وسایل ایمنی داده شد.

وی بیان کرد: قطع به یقین تبیین شرح وظایف برای هر کدام از اعضا در راستای مأموریت‌های محوله و تعامل با سایر رده‌ها، کمک بسیاری در ساماندهی شناورهای تفریحی خواهد داشت.

یوسف زاده گفت: ساماندهی شناورها برای اجرا کردن نظم و انضباط و ایمنی در کار خلاصه می‌شود و در این رابطه سرکشی و نظارت بر کارها در اجرای مؤثر ماموریت‌ها اثربخش خواهد بود.

جانشین پایگاه دریابانی بندرترکمن اظهار کرد: با توجه به منطقه تفریحی و گردشگری در شهرستان بندرترکمن و بندرگز، این یگان برحسب وظیفه با استقرار مرزبانان دریایی در محل‌های از پیش طراحی شده بر لزوم کنترل، هدایت و نظارت شناورهای تفریحی و مسافرانی که قصد استفاده از دریا و ساحل، این موهبت بزرگ الهی را دارند، با تمام قوا نسبت به ایجاد نظم و امنیت در نوار ساحلی و دریا اقدام می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1102083

مهمترین اخبار ایران و جهان: