نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 10:45

سمند حامل چوب آلات قاچاق جنگلی در اردبیل توقیف شد

اردبیل- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: یک دستگاه خودروی سواری سمند حامل چوب آلات قاچاق جنگلی در اردبیل شناسایی و توقیف شد.

محمود قلیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: برابر تشدید اقدامات حفاظتی انجام گرفته توسط نیروهای یگان حفاظتی و گشت شبانه روزی در عرصه‌های ملی خودرو سمند حامل چوب آلات قاچاق جنگلی به همراه اره موتوری در منطقه آبی‌بیگلو ساعت ۲۲ شب توقیف و برای سیر مراحل قانونی به پارکینگ منتقل شد

وی با اشاره به اینکه براساس اعتراف اولیه فرد متخلف چوب آلات از منطقه جنگلی سقزچی قطع شده است، خاطرنشان کرد: جنگل و منابع طبیعی یک ثروت ملی و عمومی است که دست درازی به آن سبب خسران به پوشش گیاهی و درختان منطقه در کوتاه مدت خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با تقدیر از همکاری تنگاتنگ دستگاه قضائی استان اردبیل در برخورد با قاچاقچیان این منابع ملی گفت: ما خواستار اعمال مجازات‌های سنگین و بازدارنده برای متخلفین به عرصه‌های جنگلی و ملی هستیم تا بازدارندگی در این راستا صورت گیرد.

قلیزاده با بیان اینکه مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی به صورت شبانه روزی از عرصه‌های ملی و منابع طبیعی محافظت می‌کنند، تصریح کرد: هیچ نقطه کوری در استان اردبیل وجود ندارد که مأموران ما به آن اشرافیت نداشته باشند و در مقابل چنین دست اندازی‌هایی به طبیعت با تمام توان پای کار هستیم.

وی از هموطنان و طبیعت دوستان خواست؛ در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی، قطع و قاچاق درختان جنگلی و دیگر موارد مراتب را به شماره تلفن‌های رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان به صورت شبانه روزی اطلاع دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1201767

مهمترین اخبار ایران و جهان: