نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 12:15

۷۹۰۰ نفر در استان بوشهر تسهیلات اشتغال دریافت کردند

بوشهر- استاندار بوشهر گفت: هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی از محل تبصره ۱۶ در استان به هفت هزار و ۹۰۰ نفر پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده صبح یکشنبه در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: در راستای توسعه اشتغال در استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته و طرح‌های مهمی برای اشتغال‌زایی در دستور کار است.

وی با اشاره به ایجاد ۳۱ هزار فرصت اشتغال‌زایی در سال ۱۴۰۱ در استان بوشهر، اظهار داشت: استان بوشهر در میزان سرمایه‌گذاری ارزی در سال گذشته رتبه نخست و در سرمایه‌گذاری ریالی رتبه دوم کشور کسب کرد.

وی پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در ۴ ماه نخست امسال هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی از محل تبصره ۱۶ در استان به هفت هزار و ۹۰۰ نفر پرداخت شده است.

استاندار بوشهر به استخدام نیروهای بومی استان در صنایع وزارت نفت از جمله مجتمع‌های پتروشیمی و پالایشگاه گاز پرداخت و خاطرنشان کرد: برای نخستین بار آزمون استخدامی جذب نیروهای صنایع و واحدهای مختلف وابسته به وزارت نفت در بوشهر برگزار می‌شود و در این راستا ۸۵۷ نفر پس از گذراندن مراحل مختلف گزینشی، به استخدام مجتمع‌های پتروشیمی در می‌آیند.

محمدی‌زاده از استخدام در دستگاه‌های دولتی پرداخت و تصریح کرد: ۹۰۰ نفر امسال در دستگاه‌های دولتی استان بوشهر استخدام می‌شوند که اکنون در حال گذراندن فرآیند آن هستند.

افزایش ازدواج

وی پرداخت تسهیلات به زوج‌های جوان را یکی دیگر از برنامه‌ها و اقدامات استان بوشهر دانست و اضافه کرد: سال گذشته به ۶ هزار زوج جوان در استان وام پرداخت شده است و امسال پرداخت وام ازدواج تسریع یافته است.

استاندار بوشهر وام ازدواج را ۱۸۰ میلیون تومان اعلام و بیان کرد: وام ازدواج به زوجین زیر ۲۵ سال ۲۲۰ میلیون تومان و فرزندان ایثارگر ۳۶۰ میلیون تومان تعیین شده است.

محمدی‌زاده از افزایش ازدواج در سال جاری نسبت به ۳ ماه نخست سال قبل خبر داد و تصریح کرد: آمار ازدواج در استان بوشهر در این مدت ۲۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل ثبت شده و این در حالی است که طلاق ۳۰ درصد کاهش یافت.

وی به حل مشکل زمین مسکونی در شهرهای ۴۰ گانه و روستاهای استان بوشهر اشاره کرد و گفت: در این راستا ۲ هزار هکتار زمین به محدوده ۴۰ شهر استان بوشهر افزوده شده است که بیش از ۵۰ هزار قطعه زمین مسکونی تأمین می‌شود.

استاندار بوشهر از حل شدن مشکل زمین در محدوده شبه جزیره بوشهر خبر داد و افزود: ۴۵۰ هکتار زمین به محدوده شهر بوشهر افزوده شده است و در قالب شهرک آفتاب به واجدین شرایط واگذار می‌شود.

محمدی‌زاده با بیان اینکه در اراضی جدید شهر بوشهر هر قطعه زمین ۲۰۰ تا ۲۴۰ متر مربع به یک متقاضی برای ساخت واحد مسکونی ۲ طبقه واگذار می‌شود خاطرنشان کرد: در الحاق ۲ هزار هکتار زمین به محدوده ۴۰ شهر استان بوشهر واحدهای مسکونی ساخته و تحویل متقاضیان می‌شود.

ساخت ۱۶ هزار واحد مسکونی

وی از آغاز ساخت ۱۶ هزار واحد مسکونی در شهرها و روستاها خبر داد و بیان کرد: در شهر بوشهر مشکل زمین مسکونی برطرف شده و به اندازه ساخت ۲ هزار واحد مسکونی در شهرک نیایش بوشهر زمین آزاد شده و با تغییر کاربری این اراضی به ساخت مسکن اختصاص یافته و این ۲ هزار مسکن در سه طبقه در مجتمع‌های ۱۲ واحدی ساخته و به واجدین شرایط واگذار می‌شود.

استاندار بوشهر واگذاری هزار قطعه زمین در شهر جدید عالی شهر بوشهر به واجدان شرایط را از دیگر طرح‌ها دانست و اضافه کرد در هفته دولت امسال حداقل ۳ هزار قطعه زمین در شهرها و همین میزان در روستاها به واجدان شرایط برای ساخت مسکن واگذار می‌شود.

محمدی‌زاده طرح خود مالک را یکی از برنامه‌های نهضت ملی مسکن دانست و افزود: در این طرح افرادی که دارای ساختمان فرسوده و یا اراضی مسکونی هستند می‌توانند از امتیازات طرح نهضت ملی مسکن در دریافت وام ۵۵۰ میلیون تومانی برای هر واحد و تخفیف صدور پروانه ساختمانی و نظام مهندسی استفاده کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1417767

مهمترین اخبار ایران و جهان: